Elit sınıf hikâyeleri anlatan filmler abartı unsurunu dikkatli kullanmada zorlanabilirler. Fazlası veya azı beklentileri boşa çıkarabilir. La Grande Bellezza (2013), Sorrentino’nun sıradaki filmi için bu beklentileri yukarıya çekmiş olsa da yine dozunu kendi içinde tutturabilen filmlerden olmuş. Eleştirinin had safhaya çıktığı film bittiğinde kendinizi tüm komplekslerinizden arınmış olarak buluyorsunuz.

SET DEL FILM "LA GIOVINEZZA" DI PAOLO SORRENTINO. NELLA FOTO MICHAEL CAINE E  HARVEY KEITEL. FOTO DI GIANNI FIORITO

Youth (2015), kariyerini tamamladığını düşünen orkestra şefi Fred (Michael Caine) ile emeklilik filminin senaryosunu yazmaya çalışan yönetmen Mick’in (Harvey Keitel) Alpler’in tepesinde geçirdikleri tatildeki kesitlerden oluşuyor. Fred kendini yabancılara tanıtırken ilk olarak, her şeye ilgisini kaybetmiş olmasını dile getiriyor. Kendisinden ısrarla istenen anılarını yazma fikrine soğuk bakması kendi hayatı adına söyleyeceği bir çift söz dahi bulamayışını gösteriyor. Altmış yıllık dostu Mick ise yaşına göre henüz hayata ilgisini kaybetmemiş, metaforlar kurmaktan zevk alan renkli bir insan. İkili geçmişlerinden referansla, yaşlılıklarının bilincine üst düzeyde bir farkındalıkla gençlikle alakalı birçok konuda bakış açılarını ifade ediyorlar.

Sorrentino hiç çekinmeden tüm karakterleri olağan çıplaklığıyla eleştiriyor. Bu filmde de eleştiri oklarından nasibini almayan karakter yok denilecek kadar az. Uzun tiratlar gördüğümüz tiplerle ilgili düşüncelerimizi altüst ediyor, karakterin içini görür gibi oluyoruz. Genel anlamda da farklı dünyalara olan eleştirilerini görsellerle destekleyen Sorrentino hakkında politik, artistik ve felsefik düşüncelerinden parça parça fikir ediniyoruz.

youth-2

Mükemmel bir görüntü yönetmenliği, ince bir zekanın elinden çıkmış diyaloglar, sinemaya has mucizeler… Akıcılığı sağlayacak her şey mevcut. Ancak tüm filme baktığımızda çatı konu ‘yaş’ olsa da onun altında bunları destekleyen yan konular dağınık seçildiğinden akıcı bir üslupla karşı karşıya değiliz. Bunun bilinçli bir tercih olup olmadığını söylemek zor olsa da, temanın mizaha biraz da kurban edildiğini söyleyebiliriz.

La Grande Bellezza ile kendisini yaşayan önemli yönetmenler sınıfına sokan Sorrentino’nun uzun süredir beklenen filmi Youth, Filmekimi’nin takviminde önemli bir yer edinmişti kendisine. Cannes 2015’te Altın Palmiye adaylığı dışında altı adaylığı ve dört ödülü bulunan Youth, festivalin kaçırılmaması gereken filmlerinden.

Ömer Yılmaz

Fil'm Hafızası

Fil'm Hafızası

Kimler Neler Demiş?

İlk Yorum Hakkı Senin!

Bildir
avatar
wpDiscuz
Önceki yazı

Boogie Nights (1997)

Sonraki yazı

Filmekimi 2015 İzlenimleri - Frances Ha’nın İzinde: Mistress America