Bi'Dünya

Salt’ta ‘Hafif Konuşmalar’

Yazlık Sergi Görseli 27.09.2014 009 copy

YAZLIK: Şehirlinin Kolonisi, SALT Beyoğlu, 2014, Fotoğraf: Mustafa Hazneci

 

SALT’ta ‘Hafif Konuşmalar’

YAZLIK: Şehirlinin Kolonisi sergisinin paralel programı “Hafif Konuşmalar” Türkiye’de deniz ve sayfiye kültürü ile yazlık mobilya konularına eğilecek.

“Hafif Konuşmalar”

8 Kasım Cumartesi, 15.00

SALT Beyoğlu, Açık Sinema

YAZLIK: Şehirlinin Kolonisi sergisi kapsamındaki son konuşma programında, kıyıların dinlence yeri olarak kullanılmasıyla oluşan deniz ve sayfiye kültürünün yanı sıra Türkiye yazlıklarına özgü mobilya ele alınacak. “Hafif Konuşmalar” görsel, maddi ve edebî içeriklerden yola çıkan konuşmacıların katkısıyla yazlık evlerin oluşum sürecine odaklı sergiye yeni bakış açıları sağlayacak.

Araştırmacı Gökhan Akçura, kişisel arşivinden derlediği görseller eşliğinde 19. ve 20. yüzyıl İstanbul’unda deniz ve plaj kültürü ile sayfiye hayatını anlatacak. Tasarım tarihçisi Gülname Turan, sergide bir kesitine yer verilen yerel yazlık mobilyası temelinde dönemsel ihtiyaç, tercih ve üretimleri tartışmaya açacak. Çevirmen ve editör Tuncay Birkan ise, Refik Halid Karay’ın gazete yazıları üzerinden 1940’lar ve 50’lerde sayfiye hayatından söz edecek.

15.00 Gökhan Akçura, “İstanbul’da Deniz, Plaj, Sayfiye”

15.40 Gülname Turan, “Yazlık Mobilyası”

16.10 Tuncay Birkan, “Refik Halid’in Kılavuzluğuyla 1940’lar ve 50’ler Türkiye’sinde Sayfiye Hayatı”

16.40 Toplu sohbet

 

Gökhan Akçura araştırmacı, yazar, senarist, reklamcı ve küratör. Ankara Üniversitesi DTCF Tiyatro Bölümü’nden mezun oldu. Aynı alanda öğretim görevlisi olarak çalıştı. 1980’den sonra üniversiteden ayrıldı ve reklamcılık, senaryo yazarlığı, yayıncılık ve editörlük yaptı. Çoğunluğu gündelik yaşam tarihi üzerine olmak üzere 20’yi aşkın kitabı bulunmaktadır; özellikle “Ivır Zıvır Tarihi” ve “Zaman Makinesi” başlıklı dizileri öne çıkmıştır. Birçok belgeselin yazarlığını yapmış ve onlarca arşiv sergisinin küratörlüğünü üstlenmiş olan Akçura, serbest araştırmacı olarak çalışmalarını sürdürmektedir.

Gülname Turan İTÜ Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nde öğretim üyesidir. 2009’da, İTÜ Sanat Tarihi Anabilim Dalı’nda “Türkiye’de Erken Cumhuriyet Dönemi Zanaat ve Sanayi Üretiminde Tasarım” konulu doktora tezini tamamladı. Tasarım tarihi ve yerel zanaatlarla ilgili araştırmalarının yanı sıra domestik eşya üzerine uygulamalı çalışmalar ve tasarım danışmanlığı yapmaktadır.

Metis Yayınları editörlerinden Tuncay Birkan Refik Halid Karay’ın “Memleket Yazıları” kitaplarını yayına hazırlıyor ve Karay etrafında bir dönemin edebiyat, basın ve siyaset dünyasını anlatacak bir kitap üzerinde çalışıyor. Birkan’ın çevirdiği kitaplardan bazıları şunlardır: Godot’yu Beklerken (Samuel Beckett), İdeolojinin Yüce Nesnesi (Slavoj Žižek), Entelektüel (Edward W. Said), Ten ve Taş (Richard Sennett), Bireysellik ve Kültür (Georg Simmel), Ahlak Felsefesinin Sorunları (Theodor W. Adorno), Tarih: Sondan Bir Önceki Şeyler (Siegfried Kracauer).

 

 

 

 

 

Duygu Dedeoğlu

Duygu Dedeoğlu

83' Haziran'ında doğdu. Anadolu Üniversitesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkiler Bölümü'nü bitirdi. Fotoğraf ve sinema sevgisinin verdiği enerji ve iştah ile hep daha çok öğrenmek daha çok araştırmak istiyor. Film izlemenin bireyin estetik anlayışının gelişmesinde önemli rol oynadığını düşünüyor. Şu aralar İtalyan Sineması'nda kaybolmuş durumda. İleride sinematografi ile ilgili eğitim alma arzusunda. Gündeminde her daim bir tutam kedi bir tutam seyahat bir tutam müzik var.

Kimler Neler Demiş?

İlk Yorum Hakkı Senin!

Bildir
avatar
wpDiscuz
Önceki yazı

Nicolas Winding Refn'in Son Çalışması ‘The Neon Demon’ dan İlk Poster

Sonraki yazı

Altın Kedi Ödülleri Sahiplerini Buldu!