Gregg Araki’nin dördüncü uzun metrajı ve “Teenage Apocalypse” üçlemesinin ilk filmi, altı kişinin cinsel, politik ve varoluşsal yaşamlarını ele alır. Tablolara bölünen yaratı, kişilerin yaşamlarının dinamiğini değiştiren olayların – trajik bağlamla – ekrana gelmesiyle dikkat çekecektir. On beş bölümlük rasgele fragmanların, açının ifadelere ve yıkıcı olana bakan kısmıyla bağlamı yaratması önemlidir. Ötekileştirilen, uçuruma yaklaştırılan varlıklar; dünyada oluşlarına ve cinsel devrime bakacaklardır. Araki’nin sinematiği, başlarda politik ve yıkıcı bir ifade yaratır.
Filmin imgesi, gerilla stildedir. Sıkça kurgu yaratıyı durdurur, tablolar ifadeyi sabitler. 16mm kamera, varlıkların şeylerden uzaklaş(tırıl)mış oluşlarını imler. Michelle ve Patricia lezbiyen ilişkilerinin dönüşümlerini yaşarlar. Steven, filmler çeker – filmin belgesel gerçekliğini yaratan – Deric homoseksüel oluşun trajiğiyle uğraşır, Andy ve Tommy dünyanın ortasına fırlatılmışlığın yıkıcılığıyla uğraşır. Yeni Kuir Sinemanın güçlü yaratılarından biri olan film, Michael D. Klemm’in Teenagers in Love adlı yazısında “Görsel olarak Jean Luc Godard filmlerinin agitpropunu hatırlattı; 60’ların Marksist sinemasından 90’ların yeni queer sinemasına bir meşale geçti.” belirttiği şekliyle de dikkat çeker.