Derek DelGaudio’s In & Of Itself (2020), izleyiciyi hikâye anlatıcı ve illüzyonist Derek DelGaudio’nun şovlarından birinin canlı kaydına götürür. Belgesel, henüz gösteri öncesinden görüntülerle başlar. Lobide yüzlerce kart vardır ve bunların her biri “ben” ifadesiyle başlamaktadır. Bu etiketler, sanki katılımcılar için bir öz-değerlendirme ve aynı zamanda giriş biletiymiş gibi gösterilir. İki yıl boyunca New York City’de küçük bir sahnede beş yüzden fazla kez sahne alan DelGaudio, sadece el çabukluğu virtüözlüğüyle değil, bu tarz eski eğlencelerin doğasına ilişkin bir dizi kavramı yapısöküme uğratmasıyla ünlenmiş bir illüzyonisttir. Bu gösterisinde yapmaya soyunduğu şey de bir sihirbazlık gösterisinden çok daha fazlasıdır. DelGaudio felsefi bir hikâye anlatımıyla, varoluşçu öğelerle bezenmiş anılarıyla ve otobiyografik unsurlarla gösteriyi harmanlamak ister. Büyük ve temel bir soruya cevap aramaktadır. Karanlıkta onu izleyen bir kitleyi, “Ben kimim?” sorusunu kendilerine sormalarını sağlamayı amaçlar.
Yönetmen Frank Oz’un bir araya getirdiği kesitlerden oluşan Derek DelGaudio’s In & Of Itself kendi kimliğini arayan ve bu benlik arayışındaki yanılsamaları su yüzüne çıkaran bir illüzyonistin gösterisinden kesitler sunar. Kimliğin ve bir başkası tarafından “görülmenin” ne anlama geldiğinin ve nasıl hissettirdiğinin bir incelemesi olarak Derek DelGaudio’s In and Of Itself, izleyicilerini algı, duygu ve düşünce üzerine bir grup projesinde iş birliği yapmak için tatlı bir şekilde kullanan masalların, sanatsal bir derlemesine dönüşür.