Bir mühendis olan Harun, eşi Nilgün’ün kendisini aldattığını düşünmektedir. Bir iş gezisi için gittiği İstanbul’dan Ankara’ya erken döner. Nilgün eve geç gelir ve samimi bir telefon görüşmesi yapar. Harun’un şüpheleri gittikçe artmakta, Nilgün’ün onun baskılarına pek de karşı koymayan, ketum tavrı aklını kaybetmesine neden olmaktadır. Öfke, alışkanlık, vicdan azabı, güçsüzlük, kompleks ve şüpheyle dolu iki kişilik bir sorgu başlamıştır. Bu sorgunun Nilgün’ün itiraflarıyla sonuçlanıp sonuçlanmayacağı bir yana, Harun şüphe ve öfkesinin altında yatan gerçekle, en yakın arkadaşı Taylan’a yaptıklarıyla yüzleşecektir. Sindirilmesi zor, karanlık bir insanlık portresi çizen “ İtiraf “, hatalar ve zayıflıklar üzerine kurulu bir ilişkinin çöküşünü neredeyse pornografik bir gerçeklik duygusuyla izleyice aktarıyor. Demirkubuz’un “ Karanlık Üstüne Öyküler “ üçlemesinin ikinci halkası olan yapımda, yönetmenin her filminde olduğu gibi etkileyici oyunculuklar göz dolduruyor.