1962’de 26 yönetmenin imzaladığı Oberhausen Manifestosu Yeni Alman Sineması akımının ilk adımı olarak kabul edilir. Bu akımın önemli isimlerinden biri olan Alexander Kluge’un ilk uzun metrajlı filmi; Abschied von Gestern’in (1966) senaryosu Kluge’un daha önce yazmış olduğu Anita G. adlı kısa hikâyeden uyarlanarak oluşturulur. Film, Doğu Almanya’dan Batı Almanya’ya göç etmiş olan genç Anita G.’nin başına gelenleri ve onun yeni hayatına alışma sürecini bize klasik anlatı yapısının tabularını yıkarak aktarır. Filmin anlatı yapısında, Yeni Alman sinemasının öncülleri olan Fransız Yeni Dalgası ve İngiliz Özgür Sineması’nın etkilerinin olduğu yadsınamaz. Bununla birlikte Kluge, büyük savaşlardan yeni çıkmış Almanya’nın yakın tarihini psikanalitik bir bakış açısıyla inceleyerek filmini diğer Avrupa sineması örneklerinden ayırır ve kendinden sonra gelecek olan Yeni Alman sinemasına ait filmleri bu bağlamda etkiler.