İran Yeni Dalga akımını başlatan, İran sinemasının önemli yönetmenlerinden Dariush Mehrjui’nin yönettiği filmin başrollerinde Khosro Shakibai, Ezzatolah Entezami ve Bita Farahi yer almaktadır. Mehrjui’nin “8½”u olarak anılan Hamoun, özellikle gerçeküstücü açılış sahnesiyle övgüye değer niteliktedir ve İran sinemasının en güçlü yapıtları arasındadır. Zengin bir aileden gelen, soyut resim yapmakla uğraşan entelektüel Mahshid ile orta sınıftan gelen, bir ithalat-ihracat firmasında yönetici olan Hamid Hamoun birbirlerine aşık olur ve evlenirler. Aradan seneler geçer ve Mahshid’in Hamoun’u daraltıcı bir güç olarak görmeye başlayıp boşanmak istemesiyle ve Hamoun’un, Mahshid’in bir başkasıyla evleneceğini duyup çıldırmasıyla birlikte flashback ve flashforwardlar eşliğinde ilerleyen bir kurgu düzleminde Hamoun’un gerçeküstücü içsel dünyasına tanık oluruz. Hamoun, Fajr Film Festivali’nde “En İyi Yönetmen”, “En İyi Erkek Oyuncu”, “En İyi Sinematografi”, “En İyi Kurgu” ve “En İyi Senaryo” ödüllerine layık görülmüştür.