Tayvan İkinci Yeni Dalgası’nın en ses getiren yönetmenlerinden Tsai Ming-Liang’ın 1998 yılında Cannes Film Festivali’nde FIPRESCI ödülünün sahibi olan filmi The Hole (1998), oldukça sıra dışı bir hikâyeye sahip. Film, açıklanamayan bir bulaşıcı hastalık ile karşı karşıya kalan Tayvan sokaklarındaki su borusu tamircisinin yanlışlıkla açtığı bir delik vasıtasıyla birbirine bağlanan Hsiao-Kang ve alt katında oturan bir kadının hikâyesini anlatır. Ülkeyi saran bulaşıcı hastalığın kendisine de bulaştığı paranoyası ile sürekli temizlik yapan kadın, tavanında bir delik olduğunu fark eder. Önceleri kapatılmak için uğraşılan delik daha sonra iki apartman sakininin arasında, zaman zaman gerçeküstü görsellerle de desteklenen, tuhaf bir ilişkiye yol açar. Araya giren müzikal sahneleri ile bizi “aklını kaybetmiş” bu şehrin iki bireyinin iç dünyaları arasında dolaştıran film, iki insanın arasındaki ilişkiden çok, yönetmenin kendisinin de belirttiği gibi, “insanın en dürüst olduğu, yani tek başına kaldığı anlara” odaklanıyor.