!f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali’nin Samsung’un ortaklığıyla düzenlediği ve Samsung Gear VR ile sanal gerçeklik deneyimini yaşatacağı !f Yarın, bizleri sanal gerçeklik dünyasının sınırsız dünyasına davet ediyor.
!f Yarın kapsamında sohbetler, atölyeler ve sanal gerçeklik sergisi 17-26 Şubat tarihlerinde Alt Sanat Mekânı’nda sanatseverleri ve heyecan arayan !f’çileri bekliyor. Deniz Tortum’un küratörlüğünde gerçekleşecek sergide, Phil adlı androidin gözlerinden geleceğe bakacağımız “Ben, Philip”ten Zeki Müren’in hayranlarından gelen mesajları biriktiren telefon hattının hikâyesini konu alan “Zeki Müren Hattı”na, son yılların en çok ses getirmiş çalışmaları, !f İstanbul boyunca ücretsiz deneyimlenebilecek.
İş Bankası Maximum Kart ana partnerliğinde 5. kez gerçekleşecek ve 16 Şubat’ta başlayacak 16. !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali’nin bu yıl ilkini düzenleyeceği !f Yarın, !f’çileri sinema başta olmak üzere sanat ve medya alanını derinden etkileyen ve geleceğin sanat dalları arasında anılmaya başlanan sanal gerçekliğin heyecan verici ve baş döndürücü dünyasına davet ediyor.
Yılın en ses getiren işleri Samsung ortaklığı ile !f Yarın’da
Türkiye’de bir film festivalinde ilk kez geçen yıl !f İstanbul’da gerçekleşen sanal gerçeklik sergisi, bu yıl Samsung’un sunduğu Samsung Gear VR deneyimi ile daha da zenginleşerek ve heyecan verici çalışmalarla çoğalarak !f Yarın kapsamında seyirciyle buluşuyor.
Küratörlüğünü yönetmen ve sanal gerçeklik dünyasının yön belirleyici merkezlerinden MIT Media Lab araştırmacılarından Deniz Tortum’un üstlendiği ve Bomontiada Alt Sanat Mekânı’nda deneyimlenebilecek Sanal Gerçeklik ve İnteraktif Hikâyeler Sergisi’nde son yılların en çok ses getiren 13 işi bir araya geliyor. İzleyiciyi sanal gerçeklik gözlüğüyle bir tecrit hücresine sokan “6X9”; Filibeli Ahmed Hilmi’nin ‘Amak-ı Hayal’ romanının sanal gerçeklik için serbest bir şekilde uyarlanmasıyla ortaya çıkan “Annica”; “Fantasia” filminden esinle hazırlanan, izleyicinin de parçası olduğu soyut bir müzik ve dans deneyimi sunan “Ateş Kuşu: Peri”; bakma eyleminin anlamının, evrimsel süreç içinde, suda yaşayan canlılardan bilgisayar aracılığıyla kontrol edilen akıllı füzelere kadar nasıl değiştiğini özgün bir farkındalıkla anlatan “Bakmanın Kısa Tarihi”; 20. yüzyıl boyunca İstanbul’da değişen gündelik hayat akışını çeşitli kurgusal karakterler üzerinden anlatan “Ben İstanbul“; bilimkurgu yazarı Philip K. Dick’in ölümünün 23. yılı olan 2005’te robotik mühendisi David Hanson’ın yazarın suretini kullanarak yarattığı Phil adlı androidin gözlerinden geleceğe bakacağımız “Ben, Philip”; 6-7 Eylül olaylarına bir fotoğraf stüdyosunun içinden tanıklık etmenizi sağlayan “Eylül 1955”; Felluce’de çekilmiş ilk 360 derece VR deneyimlerinden biri olan “Felluce Kuşatması”; seyirciyi çeşitli göçebe toplulukların yanına misafir ederek bu toplulukların günlük yaşamlarına tanıklık etmesini sağlayan “Göçebeler”; ormanda yaşayan dört canlı türünün gözünden ormanı keşfe çıkaran “In the Eyes of the Animal”; geçen yıl !f’in Keş!f Yarışması’nda izlediğimiz ve yılın en iyi filmlerinden biri sayılan “Notes on Blindness”ın Sanal Gerçeklik deneyimini yaşatan, körlüğün içsel dünyasıyla ilgili eşsiz bir deneyim sunan “Körlük Üzerine Notlar: Karanlığa Doğru”; 1916 yılında İrlanda’daki Paskalya Ayaklanması’nda yer almış bir gencin, Willie McNeive’in ses kayıtları aracılığıyla seyirciyi ayaklanmanın tam ortasına sokan “Paskalya Ayaklanması: İsyancının Sesi” ve basit bir telefon hattı ve interaktif web deneyimi aracılığıyla Zeki Müren’e gönderilen yüzlerce mesajı biriktirerek Sanat Güneşi’ne duyulan hayranlığa ve geçmiş günlerin Türkiye’sine karşı hissedilen bir nostaljiye de ayna tutan “Zeki Müren Hattı”, !f İstanbul boyunca Alt Sanat Mekânı’nda deneyimlenebilecek.
Sanal gerçeklik dünyasını deneyimleyin
!f Yarın kapsamında ayrıca atölye çalışmaları ve konuşmalar da gerçekleşecek. 19 Şubat’ta düzenlenecek !f Yarın Forum, sergide işlerini izleyeceğimiz sanatçıların yeni iletişim ve yaratıcılık mecraları hakkındaki deneyimlerini dinleme fırsatı sunarken, Ersin Han Ersin ile Ergin Şanal moderatörlüğünde düzenlenecek “Sanal Gerçeklik Deneyimleri Yaratmanın İncelikleri” başlıklı atölye ve Nil Tuzcu ile Beyza Boyacıoğlu’nun yürüteceği “İnteraktif Bir Dünyada Hikâye Anlatmanın Yolları” atölyesi yaratıcıların deneyimlerini paylaşacakları ve katılımcılara yeni anlatım yöntemleri için ilham verecekleri bir buluşma noktası olacak.
Biletler 3 Şubat’ta Biletix’te!
İş Bankası Maximum Kart’ın 5. kez ana partnerliğinde ve Mars Cinema Group ortaklığında gerçekleşecek !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali’nin programı 26 Ocak’ta açıklandı. Biletler 3-5 Şubat tarihlerinde İstanbul için, 17-19 Şubat tarihlerinde de Ankara ve İzmir için Biletix’te % 10 indirimle, İş Bankası Maximum Kart sahipleri için %20 indirimle ön satışa çıktı. Bu yıl da festival biletleri Biletix’ten ve sinema gişelerinden satın alınabilecek. Festivalde İş Bankası Maximum Kart sahiplerine özel olarak hazırlanan “Maximum Film” ve “Maximum Müzik” paketleri ile biletlerde % 50 indirim ayrıcalığı sunulacak. İş Bankası Maximum Kart sahipleri, “Maximum Film” paketiyle en az 4, en fazla 20 adet festival sinema biletini, “Maximum Müzik” paketiyle ise en az 2, en fazla 6 adet etkinlik biletini %50 indirimle satın alabilecekler. Paket almayı tercih etmeyen İş Bankası Maximum Kart sahipleri için de film ve etkinlik biletlerinde ön satışta %20 indirim ayrıcalığı sunulacak.
!f Yarın: Sanal Gerçeklik ve İnteraktif Hikâyeler Sergisi
Yer: Alt Sanat Mekânı
Tarih: 17-26 Şubat 2017
Saat: Pazartesi-Cumartesi 13:00-21:00, Pazar 11:00-19:00
Ücretsiz
6X9
BİRLEŞİK KRALLIK, 2016, 7’, İNGİLİZCE, SANAL GERÇEKLİK, GEAR VR
YÖNETMEN, YARATICI: FRANCESCA PANETTA, LINDSAY POULTON (THE GUARDIAN)
‘6×9’, The Guardian tarafından hazırlanan, tecrit ile ilgili bir sanal gerçeklik deneyimi. İzleyiciyi sanal gerçeklik gözlüğüyle bir tecrit hücresine sokan bu çalışma, tecridin sebep olduğu ağır psikolojik hasarları anlatıyor.
ANNICA
TÜRKİYE, 2017, 10’, TÜRKÇE, SANAL GERÇEKLİK, GEAR VR
YÖNETMEN, YARATICI: ERGİN ŞANAL
‘Anicca’, Filibeli Ahmed Hilmi’nin ‘Amak-ı Hayal’ romanının sanal gerçeklik için serbest bir şekilde uyarlanmasıyla ortaya çıkan benzersiz bir iş. Anicca, Budizm’deki geçicilik kavramına verilen ad. Bu bilgi filme dair de çok şeyi açık ediyor. Bir çadırın içinde yarı derviş yarı meczup Aynalı Baba’yla karşılaşıyoruz ve Aynalı Baba’nın rehberliğinde varlık, fanilik ve gerçekliğin sorgulandığı bir deneyime adım atıyoruz.
ATEŞ KUŞU: PERİ
FIREBIRD: LA PERI
FRANSA, 2016, 13’, SANAL GERÇEKLİK, VIVE
YÖNETMEN/YARATICI: BALTHAZAR AUXİETRE
Fantasia filminden esinle hazırlanan ‘Ateş Kuşu: Peri’, izleyicinin de parçası olduğu soyut bir müzik ve dans deneyimi sunuyor. Yarattığı büyülü ve uçucu dünya bu mecranın ileride gidebileceği yerlerin taslağını çıkarıyor.
BAKMANIN KISA TARİHİ
A SHORT HISTORY OF THE GAZE
ABD, 2016, 10’, OCULUS RIFT
YÖNETMEN/YARATICI: PAOLO PEDERCINI
Sanal gerçekliğin bir mecra olarak en önemli özelliği bakma eyleminin anlatının bir parçasına dönüşmesi. ‘Bakmanın Kısa Tarihi’ bakma eyleminin anlamının, evrimsel süreç içinde, suda yaşayan canlılardan bilgisayar aracılığıyla kontrol edilen akıllı füzelere kadar nasıl değiştiğini özgün bir farkındalıkla anlatıyor.
BEN İSTANBUL
TÜRKİYE, 2017, DEĞİŞKEN SÜRELİ, İNTERAKTİF WEB PROJESİ, WEB
YÖNETMEN/YARATICI: NİL TUZCU
Şehrin katmanlarını sanal gerçeklikle deneyimleme fikri kadar heyecan verici ne olabilir? Web tabanlı interaktif bir proje olan ‘Ben İstanbul’, 20. yüzyıl boyunca İstanbul’da değişen gündelik hayat akışını çeşitli kurgusal karakterler üzerinden anlatıyor. Bu karakterlerin hikâyelerinin harita üzerinden izlenebildiği platform, kullanıcılara geçen yüzyılın önemli sosyal, siyasal, ekonomik ve fiziksel değişimlerine tanıklık etme imkânı sunuyor.
BEN, PHILIP
I, PHILIP
FRANSA, 2016, 12’, İNGİLİZCE, SANAL GERÇEKLİK, GEAR VR
YÖNETMEN/YARATICI: PIERRE ZANDROWICZ
Bilimkurgu yazarı Philip K. Dick’in ölümünün 23. yılı olan 2005’te robotik mühendisi David Hanson yazarın suretini kullanan Phil adında bir android yaratmış. ‘Ben, Philip’ izleyiciyi dünyaya bu androidin gözlerinden bakmaya davet ediyor. Philip K. Dick’in ruhuna yaraşır şekilde, androidin hayallerini ve hatıralarını izlerken, insanlık sonrası bir geleceğin düşlerini de kuruyoruz.
EYLÜL 1955
SEPTEMBER 1955
TÜRKİYE-ABD, 2016, 8’, TÜRKÇE, SANAL GERÇEKLİK, VIVE
YÖNETMEN/YARATICI: ÇAĞRI HAKAN ZAMAN, NİL TUZCU, DENİZ TORTUM
2016
‘Eylül 1955’, İstanbul’un azınlık nüfusuna yönelik bir tahrip ve yağma hareketi olan 6-7 Eylül olaylarını anlatan bir sanal gerçeklik deneyimi sunuyor. Bu interaktif enstelasyonda izleyiciler kendilerini olayların yaşandığı günde, İstanbul’da bir fotoğraf stüdyosunun içerisinde buluyor ve olayları stüdyo fotoğrafçısının gözünden izlemeye başlıyor.
FELLUCE KUŞATMASI
THE FIGHT FOR FALLUJA
ABD, 2016, 11’, İNGİLİZCE-ARAPÇA, SANAL GERÇEKLİK, GEAR VR
YÖNETMEN, YARATICI: BEN C. SOLOMON
Felluce’de çekilmiş ilk 360 derece VR deneyimlerinden biri olan ‘Felluce Kuşatması’, yarattığı dil ile yeni bir tip haberciliğin ilk adımlarını atıyor.
GÖÇEBELER
NOMADS
KANADA, 12’, MAASAİ DİLİ, SANAL GERÇEKLİK, GEAR VR
YÖNETMEN/YARATICI: FÉLİX LAJEUNESSE , PAUL RAPHAEL
Felix ve Paul’un 360 derece sanal gerçeklik filmi ‘Göçebeler’, bizi çeşitli göçebe toplulukların yanına misafir ederek bu toplulukların günlük yaşamlarına tanıklık etmemizi sağlıyor. Ustaca çekilmiş stereoskopik görüntüler, mekânsal ses kaydı ve sabırlı gözlemciliğiyle Göçebeler etnografik çalışmalar ve belgesel bakış açısı için sanal gerçeklikte yeni bir alan açıyor.
IN THE EYES OF THE ANIMAL
BİRLEŞİK KRALLIK, 2015, 9’, SANAL GERÇEKLİK, GEAR VR
YÖNETMEN/YARATICI: MARSHMALLOW LASER FEAST
Bir sanal gerçeklik deneyimi olan ‘In the Eyes of the Animal’, ormanda yaşayan dört canlı türünün gözünden ormanı keşfetmemizi sağlıyor. Farklı canlıların dünyayı nasıl gördüğünü hepimiz hayatımızın bir noktasında merak etmişizdir. Hayvanların kendi ortamlarında nasıl yaşadığına dair özgün bir bakış var artık elimizde!
KÖRLÜK ÜZERİNE NOTLAR: KARANLIĞA DOĞRU
NOTES ON BLINDNESS: INTO DARKNESS
BİRLEŞİK KRALLIK-FRANSA, 2016, İNGİLİZCE, SANAL GERÇEKLİK, GEAR VR
YÖNETMEN/YARATICI: ARNAUD COLİNART, AMAURY LA BURTHE, PETER MİDDLETON, JAMES SPİNNEY
1983 yılının yaz ayları yazar John Hull için bir dönüm noktasıdır. Hull kör olmuştur. Hayatındaki bu büyük değişimle başa çıkabilmek için bir kasetçalara sesli günlüklerini kaydetmeye başlar. Bu ses kayıtlarının orijinallerinden hareketle ortaya çıkan ‘Körlük Üzerine Notlar: Karanlığa Doğru’, belli belirsiz noktalardan oluşan bir dünya tasviri aracılığıyla dünyayı seslere yoğunlaşarak nasıl duyumsayabileceğimizin ipuçlarını veren, körlüğün içsel dünyasıyla ilgili eşsiz bir deneyim.
PASKALYA AYAKLANMASI: İSYANCININ SESİ
EASTER RISING: VOICE OF A REBEL
BİRLEŞİK KRALLIK-AVUSTRALYA, 2016, 12’, İNGİLİZCE, SANAL GERÇEKLİK, OCULUS RIFT
YÖNETMEN, YARATICI: OSCAR RABY
‘Paskalya Ayaklanması: İsyancının Sesi’, 1916 yılında İrlanda’daki Paskalya Ayaklanması’nda yer almış bir gencin, Willie McNeive’in ses kayıtları aracılığıyla bizi ayaklanmanın tam ortasına atıyor. Kendine has dijital bir estetik yaratan bu çalışma, izleyicinin bedeniyle dahil olduğu mekânsal bir tarih anlatısı sunuyor.
ZEKİ MÜREN HATTI
TÜRKİYE, 2016, TÜRKÇE-İNGİLİZCE, TELEFON HATTI VE İNTERAKTİF WEB PROJESİ
YÖNETMEN, YARATICI: BEYZA BOYACIOĞLU, JEFF SOYK
‘Zeki Müren Hattı’, Zeki Müren’e dair mesajlar biriktiren platformlar arası bir belgesel. Basit bir telefon hattı ve interaktif web deneyimi aracılığıyla,
özgün bir toplumsal hafıza alanı inşa ediyor bu proje. Hatta gönderilen yüzlerce mesaj, Müren’e duyulan hayranlığı ve geçmiş günlerin Türkiye’sine karşı hissedilen bir nostaljiye de ayna tutuyor. Telefon hattı halen aktif, isterseniz 0212-988-0208 numarasından erişilebilirsiniz!
!f Yarın: Etkinlikler
!f Yarın Forum
Yer: Alt Sanat Mekânı
Tarih: 19 Şubat, Pazar
Saat: 15:00–18:00
Dil: Türkçe
Katılımcılar: Ersin Han Ersin, Çağrı Hakan Zaman, Nil Tuzcu, Ergin Şanal, Beyza Boyacıoğlu
Ücretsiz
!f Yarın’da görebileceğiniz işlerin yaratıcıları, yeni mecralar hakkındaki deneyimlerini bu forumda aktaracak. Bu işler nasıl yaratılıyor? Fikir aşamasından itibaren, yeni mecralarla çalışmanın yöntemleri neler? Hızla değişen bu alanda sanatçılar kendi işleri hakkında neler düşünüyor? Hikâye anlatımına yeni bakışlar getiren bu alanın en ilginç isimlerinden bazılarıyla yapılacak bu sohbeti kaçırmayın.
Sanal Gerçeklik Deneyimleri Yaratmanın İncelikleri
Yer: Alt Sanat Mekânı
Tarih: 20 Şubat, Pazartesi
Saat: 18:00–21:00
Dil: Türkçe
Atölye Yürütücüsü: Ersin Han Ersin, Ergin Şanal
Ücretsiz
Bu atölye çalışmasında Marshmallow Laser Feast’in yaratıcı yönetmeni Ersin Han Ersin ve görsel efekt sanatçısı Ergin Şanal, sanal gerçeklik deneyimleri yaratma konusundaki tecrübelerini paylaşacaklar. Gerçek dünyanın lazer tarayıcı gibi yeni teknolojilerle dijital bir şekilde kaydedilmesi, izleyicinin vücudunun farklı yöntemlerle deneyimin parçası olması, sanal gerçekliğin henüz tam olarak çözülememiş sorunları ve tüm bu koşulların tetiklediği yaratıcılık süreci gibi konular bu heyecan verici alana meraklı pek çok !f’çinin ilgisini cezbedecektir.
İnteraktif Bir Dünyada Hikâye Anlatmanın Yolları
Yer: Alt Sanat Mekânı
Tarih: 21 Şubat, Salı
Saat: 13:30–16:30
Dil: Türkçe
Katılımcılar: Nil Tuzcu, Beyza Boyacıoğlu
Ücretsiz
İnteraktif / Web Anlatı Platformları atölyesi katılımcılara dijital ortamda hikâye anlatma yöntemlerini ve araçlarını tanıtacak. Multimedya uygulamalarından örneklerin gösterileceği çalışmada, kullanıcı arabirimi tasarımı, web ortamında hikâye kurgulama ve veri görselleştirmesi gibi temel konulardan bahsedilecek.
Ayrıntılı bilgi için: www.ifistanbul.com
16. !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali
16-26 Şubat 2017 İstanbul
2-5 Mart 2017 Ankara & İzmir
ifistanbul.com/blog
twitter.com/ifistanbul
facebook.com/ifistanbul
instagram.com/ifistanbul
Sorularınız için:
Uğur Yüksel – E: [email protected] T: 0 536 731 4216
Zaferhan Yumru – E: [email protected] T: 0 535 936 0195