Gina Gammell ve Riley Keough’un yönetmenliğini üstlendiği War Pony (2022), henüz çocuk yaşta sayılabilecek Matho ve yirmi üç yaşındaki Bill’in paralel hayatlarına odaklanmaktadır. Dünya prömiyerini gerçekleştirdiği Cannes Film Festivali’nden Altın Kamera ödülüyle dönen film, Oglala Lakotalarına mensup modern bir kabilenin görünürlüğünü hassas bir şekilde perdeye taşıyor. Günlük hayatın rutininde seyreden sıradan olayları minimal bir kurgu tasarısıyla aktarıyor. Üstelik bu motivasyonunu binlerce kilometre uzaklıkta bulunan bir gettonun kritiğini yaparak sinemanın gerçekçi gücüyle gözler önüne seriyor. Matho ve Bill’in hayatta kalma mücadeleleri sert bir gerçeklikle eş zamanlı olarak işleniyor.
Dram ve belgeselin eşit görev üstlendiği War Pony, savaş gibi yıkıma uğratan bir unsuru, bireyin kendi dünyasındaki anlamlararası yaklaşımla şeylerin sıradanlığına atfetmesiyle gerçekleştiriliyor. Oglala Lakotalarından oluşan oyuncularla çekimleri tamamlanan film, bir nevi postmodern yeni gerçekçilik akımının çağdaş bir tasviri olarak ele alınabilir. Gammell ve Keough ikilisinin sinematik dramaturjiden kadraja büyük bir titizlikle oluşturduğu yapı, durağan bir anlatıyla gerçek olaylara öykünmeyi de ihmal etmiyor. War Pony, farklı kültürlere, farklı insanlara olan bakış açımızı daha ahlaki ölçülere dayandırabilmemiz için davetkâr bir üslup kullanıyor.