“Willkommen, bienvenue! Welcome!”
All That Jazz (1979) filminin yönetmeni Bob Fosse tarafından 1972 yılında çekilen Cabaret müzikali ile 1930’ların Weimar Berlin’ine hoş geldiniz!
Romanı üzerine çalışmak için Berlin’e gelen İngilizce öğretmeni Brian Roberts (Michael Yok), taşındığı pansiyonda Kit Kat Kulüp’ün gözde kabare sanatçısı Sally Bowles (Liza Minnelli) ile tanışır. Böylelikle Cabaret, seyirciyi Brian karakteri aracılığıyla bir büyüme kurgusuna davet eder. Aşk ilişkileri ve cinsel yönelim gibi kişisel konuların ön planda incelendiği film, dönemin politik zeminine de ağırlık vermeyi ihmal etmez.
Brian’ın kendi cinsel ve politik yönelimini, Sally ve Berlin üzerinden keşfi kaybolmuş seyirciye de bir nevi ayna tutar. Hatta özgün set tasarımında sahnenin önüne seyirciyi yansıtacak şekilde eğimli bir ayna yerleştirilmiştir. [1] Film, John Kander (müzik) ve Fredd Ebb (söz yazarı) ikilisinin aynı isimli Cabaret (1966) Broadway Müzikali’nden esinlenilerek çekilmiştir. 1966’nın Cabaret Müzikali ise Christopher Isherwood tarafından 1939 tarihinde kaleme alınan yarı-otobiyografik Goodbye to Berlin romanından ve John Van Durten’ın I Am a Camera (1951) oyunundan uyarlanmıştır. Dolayısıyla 1972’nin Cabaret filminde hepsinden izler görmekteyiz.
Kaynakça
[1] Gordon, T. J., Proceedings, S., Philosophical, A., & Gordon, T. J. (2008). Film in the Second Degree: ” Cabaret ” and the Dark Side of Laughter Published by: American Philosophical Society Linked references are available on JSTOR for this article: Film in the Second Degree: Cabaret and the Dark Side of Laughter. 152(4), 440–465.