Taipei Story (1985) ve Yi Yi (2000) filmlerinden tanıdığımız, Tayvan Yeni Dalga Sinemasının öncülerinden Edward Yang tarafından yönetilen A Brighter Summer Day (1991), Chang Hui-kung ve Li Long-yu’nun eşsiz sinematografisiyle bir başyapıt niteliğindedir. Biyografik ögeler de barındıran bu film, hayatı tüm aydınlığı ve karanlığıyla dört saate sığdırarak gözler önüne serer.
“Savaş ve Barış. Diğer kitapların isimlerini unuttum. Tek hatırladığım bu.”
A Brighter Summer Day 1960’larda Tayvan’da geçen çete savaşlarıyla bezeli bir gençlik hikâyesini anlatmaktadır. Si’r, İç Savaş’ın ardından Tayvan’a sığınan milyonlarca Çinli göçmen aileden birinin çocuğudur. Bir sınavından başarısız olunca gece okuluna nakledilir. Mahallede ise “Little Park Boys” ve “217” isimli iki çetenin arasında gerilim artmaktadır. Tüm bunların ortasında Si’r, kız arkadaşı uğruna birini öldüren kaçak çete lideri Honey’nin sevgilisine âşık olur.
Politik göçmenliğin; çocukları, aileleri ve mahalleleri ne denli kışkırtıcı bir belirsizliğe sürüklediği olağanüstü bir yalınlıkla yansıtılmıştır. Upuzun bu sinematik deneyimde seyirci yüzün üzerinde karakterle tanışmaktadır. Bu karakterlerin bazısı unutulacak, bazısı hatırlanacak, bazısı ise seyirci ile kalacaktır. Tıpkı hayatta olduğu gibi.