Vertigo (Yön. Alfred Hitchcock, 1958)
Biz mi korkularımızı içimizde büyütüp baktığımız her yerde onları görecek hâle geliyoruz, yoksa kaderimiz, bu korkuların farkındaymış gibi yolumuzu onlarla kesiştirmeye mi çalışıyor? Kocasının şüpheleri nedeniyle peşine bir dedektif tutulan Madeleine, Dedektif Scottie’nin hayatına girmesiyle onun için bir kilit noktası ve aynı zamanda saplantıya dönüşerek bu soruların ortaya çıkmasına neden olur. Çünkü dedektifin akrofobisi, yani yükseklik korkusu vardır ve gördüğü ilk anda tutulduğu Madeleine, onun için aynı zamanda zirvedeki kadın hâline gelir. Dolayısıyla takıntılı bir tutkuyla sevdiği bu kadına ulaşabilmesi için, dedektifin en üst basamağa çıkması gerekmektedir. Peki, bu yalnızca somut bir basamak mıdır? Psikolojik gerilim yaratan kurgusundan, perspektif farkıyla değişen görüntüleme tekniklerine kadar Vertigo, her şeyiyle tam bir Hitchcock klasiği.