Touch of Evil (Yön. Orson Welles, 1958)
Meksika’nın sınır şehirlerinden birinde yolsuzluğun cinayet, kaçırma, hırsızlık gibi toplumsal suçlar ve yozlaşmış bir otorite üzerinden anlatıldığı Touch of Evil Orson Welles’in, ustalığını sergilediği efsanevi yapımlardan biri. Adı üzerinde kötülüğün dokunuşuyla içten içe çürümeye başlayan şehir umutsuzlukla umudun çatıştığı bir savaş alanı hâline gelir. Bu çürüme, polis teşkilatı gibi şehir yönetiminin temelini oluşturan kurumlara kadar ilerlemiştir. Dolayısıyla şehir yapısının temelleri sarsılırken filizlenen bir aşk öyküsü, umudun da hâlâ nefes alabildiğini gösterir. Bu kurgunun ötesinde daha teknik alana geldiğimizde görürüz ki Welles, tek plan olarak çektiği 3,5 dakikalık açılış sahnesiyle henüz 50’li yıllarda sinemanın teknik sınırlarını zorlayan bir başarı elde etmiştir. Gümrük memurunu canlandıran oyuncunun, sözlerini bir türlü hatırlayamaması nedeniyle çekimleri tam bir gece boyunca süren sahne, sabaha karşı Welles’in ricası üzerine son bir kez kameraya alınmış ve çekim bu kez tek seferde tamamlanmıştır: “Tamam, artık son kez çekiyoruz bu sahneyi ve eğer sözlerini yine hatırlayamazsan yalnızca dudaklarını kımıldat, biz sonradan üzerine dublaj yaparız.”