Elio Petri, La Classe Operaia Va In Paradiso (1971) filminde bir fabrika işçisi ve onun çevresinde gelişen olaylar üzerinden ironik bir dille sistem eleştirisi yapar. Massa (Gian Maria Volonté), karısından ayrı ve oğluyla aynı yaşta bir oğlu olan kuaför Lidia (Mariangela Melato)’yla yaşayan bir fabrika işçisidir. Fabrikanın insanlıktan çıkarıcı şartları Massa’nın düşünme ve anlama kabiliyetini sınırlayarak onu kapitalist evrene uyumlu, sıkı çalışan, tüketen ve kolektif eylemden kaçan biri haline getirmiştir. Fabrikada geçirdiği kaza neticesinde, çalıştığı makineyle özdeşleşmiş ve mekanikleşerek kendisine yabancılaşmış olan Massa’nın bir nevi uykudan uyanışı gerçekleşir ve politikleşme süreci başlar. Elio Petri’nin yalnızca kapitalist sistem eleştirisi yapmakla kalmayıp sendikanın tutumunu da eleştirdiği La Classe Operaia Va In Paradiso (1971) politik film severler için kaçırılmaması gereken bir film.