Bi'DünyaHaberler

SALT’tan Yeni e-yayın Rabih Mroue

RM_2_SergidenFotograf

Bu yıl SALT’ta kişisel sergisi düzenlenen Rabih Mroué’nin yazıları ile önemli performanslarının metinlerini içeren Türkçe e-yayın, saltonline.org’da PDF ve EPUB formatlarında erişime açıldı

SALT’ın yeni e-yayını Rabih Mroué, 2013’te Madrid’deki CA2M’de gerçekleştirilen aynı adlı sergiye paralel olarak hazırlanan Image(s), mon amour. FABRICATIONS kitabından seçilmiş metinlerden oluşuyor. 2 Nisan-13 Temmuz 2014 tarihlerinde SALT Galata ve SALT Beyoğlu’nda yer alan Rabih Mroué sergisini takiben yayımlanan seçki, sanatçının yazıları ile Pikselli Devrim, Üç Afiş ve İmgelerin Sakinleri gibi önemli performanslarının metinlerinin yanı sıra, Pablo Martínez’in Mroué’nin pratiğinde imge kullanımını inceleyen yazısını içeriyor.

Aktör, tiyatro yönetmeni, oyun yazarı ve görsel sanatçı Rabih Mroué, 1990’da Lübnan İç Savaşı’nın resmen sona ermesinden sonraki 10 yılda öne çıkan Lübnanlı sanatçılar kuşağındandır. Ülkedeki siyasi huzursuzluk ortamı ile toplumsal ayaklanmaları ilk elden deneyimleyen sanatçının tecrübelerine dayanan işleri, imgelerin kullanımı, hikâye anlatma mekanizmaları ile tarihsel ve kişisel anlatıların inşasını inceler, sorgular ve sorunsallaştırır. Mroué’nin tiyatro geleneğinden gelmesinin etkilerini taşıyan üretimi, çatışma ve kriz anları, tarihsel değişimler ve bunların günümüzdeki etkileri üzerinde bireyin, özellikle de sanatçının rolü ve duruşunu araştırır. Sanatçı, savaşın etkileri ve bölgede devam eden çatışmaları incelerken, kimlik oluşumu ile tarih yazımında önde gelen etkenler olarak imge ve temsiliyetin sosyal ve siyasal sonuçlarını analiz eder.

RM_1 (Grandfather_Father_and_Son_2010)

Mroué, 22 yaşındayken Lübnan’ın komünist gazetesi Al-Nidaa’da yayımlanan ve salonda oturdukları esnada evlerine bomba düşen bir aileyi anlattığı hikâyesinin benzeri kendi ailesinin başına geldiğinde kısa hikâye yazmaktan tamamen vazgeçtiğini söyler. Fakat hikâyecilik Mroué’nin peşini bırakmaz; kurgu ve gerçek daima düğümlenir, görsel üretimi ile yazı bütünleşir. Mroué üzerine Türkçe’de tek kaynak olan bu e-yayın, sanatçının yazılı pratiğinden bir kesit sunarken, imgeye yaklaşımı ve her zaman sorgulayan ama edebiyatı yadsımayan düşünce biçimi ile akademik olmayan derslerindeki nüanslı geçişleri detaylı şekilde incelemeye olanak tanıyor.,

Rabih Mroué
Yayıma hazırlayan: Duygu Demir (SALT Araştırma ve Programlar)
Tasarım: Project Projects
Uygulama: Özgür Şahin
131 sayfa, Türkçe
ISBN: 978-9944-731-42-3

Görsel
RM1
Grandfather, Father, and Son [Büyükbaba, Baba ve Oğul] (2010) enstalasyonundaki
Checkmate [Şah Mat] videosundan bir kare
Sanatçı ve Sfeir-Semler Gallery’nin (Beyrut/Hamburg) izniyle
RM2
Rabih Mroué, sergiden fotoğraf, SALT Galata, 2013
Fotoğraf: Mustafa Hazneci
RM3
The Pixelated Revolution [Pikselli Devrim] işinin The Fall of a Hair part 1 [Bir Saç Telinin
Düşüşü bölüm 1] (2012) videosundan bir kare

RM_3 (ThePixelatedRevolution_2012)

Fırat Terzioğlu

Fırat Terzioğlu

22 Temmuz 1992'de İzmir’de doğdu. Eğitimine Ege Üniversitesi Felsefe bölümünde devam ediyor. Okulun bünyesinde bulunan radyoda bir süre çalışıp diksiyon dersleri aldı. Küçüklükten beri izlediği filmlerle sinema onun için bir hobiden öte, her şeyi oldu. Sinemadan kalan zamanlarında bateri ve bass gitar çalan Fırat, Avrupa ve özellikle İskandinav Sinemasını çok yakından takip ediyor.

Kimler Neler Demiş?

İlk Yorum Hakkı Senin!

Bildir
avatar
wpDiscuz
Önceki yazı

Apocalypse Now Filminden Kamera Arkası Kareleri

Sonraki yazı

Akira Kurosawa'nın Favori 100 Filmi!