3) La Strada (Federico Fellini, 1954)
Sonsuz Sokaklar
Kırmızı ile başladı, sarı ile biter
ve gölgelerde birleşir gözler
gözler bir rengi daha çağırır
ve bir renk daha koşar o ümitle
bir renk daha, kaybolur
karışır ve yok olur diğerleriyle.
ve bir renk gider,
gitmesi gerektiği yere,
denize.
La Strada, ya da Türkçe ismiyle Sonsuz Sokaklar, siyah-beyaz olmasına rağmen, cıvıl cıvıl ve rengârenk bir filmdir. İzleyiciyi deniz kıyısından alır, sokaklarda gezdirir ve tekrar deniz kıyısına bırakır. Teknik olarak İtalyan Yeni Gerçekçiliği’nin dışında kalsa da film, savaş sonrası dönemde İtalya’nın değişen toplumsal yapısını, kentlerde ve köylerde yaşayan insanların tutum ve tutkularını mükemmel bir şekilde yansıtır. Özellikle de ülkenin arka planına, geri kalmış güney bölgelerindeki çaresiz ve dağınık köylülerine odaklanan film, Gelsomina ve Zampano’nun, yiyecek almak için gösteriler yaparak bir şapka içerisine doldurdukları paralarla, bir köyden diğer köye, bir sokaktan diğer sokağa, bir kentten başka bir kente sürüklenişlerini konu alır.