22-28 Kasım tarihlerinde gerçekleşecek, 14. Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali için geri sayım başladı.
Prof. Dr. Adem Sözüer başkanlığında ve Prof. Dr. Bengi Semerci‘nin direktörlüğünde düzenlenecek 14. Uluslararası Suç ve Ceza Film Festivali, çeşitli bölümlerle dikkat çekici yapımları izleyicilerle buluşturmaya hazırlanıyor. Yapay Zekanın Yeni Marifetleri bölümünde gösterilecek kurmaca ve belgesel yapımlar, adalet sisteminde yapay zekanın ne kadar uygulanabilir olduğu, insanlara hizmet etme noktasında ne kadar güvenilir ve kontrol edilebilir olduğu gibi sorulara yeni boyutlar ekliyor.
Yakın gelecekte İspanyol hükümetinin yargıçların yerine yapay zeka kullanma girişimini konu alan Simon Casal imzalı Yapay Adalet / Artificial Justice, adaletin insani yöntemler yerine bilimsel ve olasılıksal temellere oturtulmasının doğurabileceği sorunları ve insanların adalet arayışındaki sınırlamalarını sorguluyor. 25 Kasım’da Beyoğlu Sineması’nda düzenlenecek Yapay Adalet: Nesnellik mi, Çelişki mi? başlıklı panelde bu konular daha da derinlemesine ele alınacak.
Diğer yandan, Hans Block ve Moritz Riesewieck‘in Ebediyen Sen / Eternal You adlı belgeseli, yapay zekanın ölmüş insanların sanal klonlarını yaratma fikrini işleyerek Kongre’nin bile araştırdığı bir teknolojik konuya odaklanıyor. Sundance Film Festivali’nde gösterilen bu yapım, teknolojinin insanlara getirdiği yeni açmazları ve sınırları gözler önüne seriyor.
Klasikler de Suç ve Ceza’da
Festivalde, adalet temasına uygun olarak Güncelliğini Kaybetmeyen Klasikler başlığı altında önemli yapıtlar da gösterilecek. Orson Welles’in Kafka’nın aynı adlı romanından uyarladığı Dava / The Trial, Joseph K.’nın sistem karşısındaki çaresizliğini işlerken, Glauber Rocha’nın sosyal adaletsizlik temalı Kara Tanrı, Beyaz Şeytan / Black God, White Devil filmi yenilenen kopyasıyla gösterilecek. Ayrıca, Alain Delon ve Jean Gabin’in rol aldığı ve idam cezasına karşı olan Şehirde İki Adam / Deux Hommes Dans La Ville da, Fransız adalet sistemine dair eleştirileriyle izleyici karşısına çıkacak.