Alejandro González Iñárritu
1963 doğumlu Meksikalı dâhi yönetmen. Nazım Hikmet, Abidin Dino’dan mutluluğun resmini çizmesini istediği gibi, birinden acının filmini çekmesini isteseydi, bu kişi sanırım Iñárritu’dan başkası olamazdı. Birbirinden bağımsız gibi görünen kişileri ve hikâyelerini büyük bir trajediyle buluşturan yönetmen, sanırım insanlığı birleştiren yegâne şeyin acı olduğunu düşünüyor ve acıyı bütün filmlerinin başrolüne oturtuyor. Yönetmen, Amores Perros (2000), 21 Grams (2003) ve Babel (2006) filmlerinin senaryosunu yazan Guillermo Arriaga ile, Babel filminin çekimleri sırasında yaşadığı sorunlar yüzünden yollarını ayırmış ve bundan sonra çektiği filmlerinin, senaryolarını da yazmaya başlamıştır. Bu vesileyle Iñárritu, çektiği her filmde başka bir dil kullanabildiğini kanıtlamıştır. Bu da, kariyerinin başında kesişen hayatlar temalı filmler çekmesiyle bir ‘’Iñárritu tarzı’’ yarattığını düşündürürken; daha sonra çektiği filmlerinde aynı yoldan gitmeyerek gerçek bir ‘’Iñárritu tarzı’’’ oluşturduğunu göstermiştir.
Iñárritu hakkındaki en dikkat çekici bilgi ise, Yılmaz Güney’in Yol (1982) filmini izledikten sonra sinema dünyasına girmeye karar vermiş olmasıdır. Yol filmini en beğendiği on beş film arasında sayan yönetmen,The Revenant (2015) filmindeki ölü at sahnesiyle, Yol’a bir selam çakmayı ihmal etmemiştir.
Iñárritu, Birdman (2014) ile En İyi Yönetmen, En İyi Film, En İyi Özgün Senaryo; The Revenant ile En İyi Yönetmen ve Carne Y Arena (2017) ile Oscar Özel Ödülü’ne layık görülmüştür.
Ezgi Ulukoca