Ankara Uluslararası Film Festivali bu yıl da yarışma heyecanına sahne olacak. Ulusal Uzun, Kısa ve Belgesel kategorilerinde başvuran toplam 386 film arasından, ön jürilerin seçtiği ve festival izleyicisinin beğenisine sunulacak 57 film ödül için yarışacak.
Kültür Bakanlığı’nın desteği, Halkbank’ın ana sponsorluğunda yapılacak 27. Ankara Uluslararası Film Festivali, 28 Nisan ’da MEB Şura Salonu’nda düzenlenecek açılış gecesiyle sinemaseverlerle buluşacak. Festival süresince izlenebilecek ve üç kategoride yarışacak filmlerden, jüriler tarafından seçilenlere ödülleri, 8 Mayıs’ta Akün Sahnesi’nde yapılacak törende verilecek.
Ali Karadoğan, Oğuz Onaran ve Seçil Büker’den oluşan ön jüri, “En İyi Film”, “Mahmut Tali Öngören Özel Ödülü”, “Onat Kutlar En İyi Senaryo Ödülü” gibi birçok ödül için yarışacak 10 uzun film seçti. Festival takipçilerine Türkiye sinemasının son dönem örneklerini izleme imkanı da sunacak filmler şunlar:
Rüzgarın Hatıraları – Özcan Alper
Saklı – Selim Evci
Sarmaşık – Tolga Karaçelik
Toz Bezi – Ahu Öztürk
Ana Yurdu – Senem Tüzen
Çırak – Emre Konuk
Kalandar Soğuğu – Mustafa Kara
Melekleri Taşıyan Adam – Cansel Elçin
Memleket – Murat Saraçoğlu
Misafir – Mehmet Eryılmaz
Genç sinemacıları teşvik etmesi bakımından festivalin başından beri önem verdiği, sinemanın bir sanat ve tanıklık olarak önemini de hatırlatan Ulusal Kısa ve Belgesel Film Yarışmalarının kazananlarına para ödülü de verilecek.
Bu sene tür ayrımı olmaksızın tek bir kategori altında yarışacak 30 kısa film, Bülent Özkam, Hasan Nadir Derin ve Şeyma Balcı’dan oluşan ön jüri tarafından şu şekilde belirlendi:
2 Kızgın Adam – Baran Gündüzalp
Altın Vuruş – Gökalp Gönen
Amansız Takip – Ahmet Kıran
Balık Havuzu – Ezgi Kaplan
Bir Hediye – Diyariyek/ Muhammed Seyyid Yıldız
Büst – Hakan Hücum
Cahide Devekuşu’nun Açık Evliliği – Ali Kemal Güven
Çay Fincanı – Elif Boyacıoğlu
Çevirmen – Emre Kayış
Circle – Özgür Can Alkan
Çocuk – Aytaç Uzun
Denize – Ufuk Çavuş
Dilemma – Burak Günaydın
Eksilmek – Seçkin Göksoy
Enkaz – Ezgi Büşra Çınar
Günah – Gülistan Acet
Yumurta – Muaz Güneş, Emrah Doğru
Hüvelbaki – Süleyman Arslan
Huzurevi – Ahmet Toklu
Kırıntı – Mert İnan, Cemre Yılmaz
Kuyu – Selman Nacar
Mucize Aynalar – Metehan Şereflioğlu
Oğul – Andaç Haznedaroğlu
Orman – Onur Saylak, Doğu Yaşar Akal
Rodi – Emre Sert, Gözde Yetişkin
Salı – Ziya Demirel
Savaş Bölgesi – Oğuzhan Kaya
Seyirci – Ayberk Olgay
Yoğurt – Tahsin Özmen
Zemheri – Melih Özhan Dinçel
Özgür Arık, Tülin Erarslan ve İrfan Demirkol’dan oluşan ön jürinin elemesinden geçen ve festival takipçilerini bekleyen 17 belgesel film ise şöyle:
Ali Değil Ari Komutanım – Deniz Özden
Daha Güzel Bir Hayat -Pınar Okan
Dokunuş – Ethem Özgüven
Geride Kalan…‘Mermanat’- Zeynep Gülru Keçeciler
Gözyaşı Yolu – Engin Türkyılmaz
Hatırlıyorum – Selim Yıldız
İdil Biret: Bir Harika Çocuğun Portresi – Eytan İpeker
Kameralı Çocuk – İbrahim Yeşilbaş
Kara Atlas – Umut Vedat
Kayıp Vatan – Aydın Kapancık
Kayıp Zamanlar – Faysal Soysal
Kinostajik – Resul Sakınmaz
O’nsuz – Ufuk Erden
Patronsuzlar – Sidar İnan Erçelik,
Son Vardiya – Mert Cemal Pekşan
Uzak – Vahap Sarıaltın
Vefa – Baran Vardar
Bu yılın teması “Bakış ve Ses”
27. Ankara Uluslararası Film Festivali’nin temasını “Bakış ve Ses” olarak belirledik. Filmde bakışın düzenlenmiş olması, bu düzenlemenin politik ve ideolojik bir sorun olarak tartışmalara yol açması çıkış noktamız oldu.
Filmler, bakış üzerine geliştirilen tartışmaları duymazlıktan gelerek seçtikleri etkin-edilgin, dolaylı-dolaysız, taraflı ya da tarafsız bakış açılarını sürdürürler. Bakış bir güç ve egemenlik gösterisine dönüşürken sesi de yanına alarak daha da güçlenir. Kimi kez işitsel dünya, görünen bakıştan daha geniş olabilir. Bakışın da yer aldığı çerçevenin dışından izleyiciye seslenerek filmin anlam yaratma işlevini üstlenir. Bu nedenle bu yıl Ankara Uluslararası Film Festivali izleyicisinin bakışını, filmsel bakış ve sese yönlendirmeyi seçtik.
Ayrıntılı bilgi için: http://www.filmfestankara.org.tr/