Yeni Almanya’nın sinemadaki tezahürü usta yönetmen Rainer Werner Fassbinder’in erken ölümünden evvel çektiği sondan bir önceki filmi Veronika Voss’un Tutkusu (Die Sehnsuct der Veronika Voss, 1982) aynı zamanda, İkinci Dünya Savaşı sonrası Nazi yıkıntılarından arınan Almanya’nın portresini üç kadın karakterin hikayesiyle perdeye yansıttığı BRD Üçlemesi’nin Die Ehe der Maria Braun (1979) ve Lola (1981)’nın ardından son halkası olma niteliği taşıyor. Gözden düşmüş ve unutulmaya yüz tutmuş eski dönemin yıldız aktristi Veronika Voss’un histeri, paranoya ve entrika dolu son dönemini şans eseri tanıştığı spor muhabiri Robert’in gözünden izliyoruz. 32. Berlinale’de Altın Ayı ile ödüllendirilen Veronika Voss’un Tutkusu, siyah-beyaz paletiyle her karesinde Hollywood’un star sisteminin işlediği şaşaalı dönemin kokusunu atmosferinde barındırıyor.