Under the Tree (Yön. Hafsteinn Gunnar Sigurðsson, 2017)
Kuzey’de güneş soğuktur; ısıtmaz ve kucaklamaz. Üstelik soğukluğu toprağına, insanına, sokaklarına da işler. Kapı eşiklerinden içeri girerek aile ve arkadaşlık bağlarına dokunur. Bu nedenle kuzey insanı üşür ve üşütür; yahut aslında gülümsetecek öykülerinin üzeri yalnızca karla kaplıdır. Kuzey insanının, dünyanın geri kalanından yalnızca coğrafi sınırlarla nasıl ayrıldığını değil; yaşam biçimi, anlayışları, dertleri, hassasiyetleriyle de aslında bambaşka bir dünyada yaşadığını eğlenceli bir dille gösteriyor Sigurðsson. İki kapı komşusunun, bir ağaç gölgesi yüzünden birbirine düşman oluşunu Kuzey’in gözünden ve sosyal anlayışlarından yansıtıyor. Ancak basit bir bahçe kavgası üzerinden ilerleyen hikâyede yönetmen, Kuzeylilerin bizlere neredeyse gülünç gelen sorunlarını mı anlatmak istiyor, yoksa bir yandan Orta Doğu’daki toprak çatışmasının beyaz ve karlı bir zemine taşınmış hâli mi?
2017 Austin Fantastics’te En İyi Yönetmen ve Komedi, 2017 Denver’de En İyi Film ödüllerini alan ve dünya prömiyerini Venedik Film Festivali’nin Ufuklar bölümünde yapan film, bugün dünya üzerindeki neredeyse tüm çatışma ve savaşların en ilkel ve temel olanını, yani bir noktada insanın, kendisiyle olan savaşını en basit, en tuhaf ve aslında en trajik yönüyle anlatıyor.
Greenway Alphabet (Yön. Saskia Boddeke, 2017)
The Heiresses (Yön. Marcelo Martinessi, 2018)
Severina (Yön. Felipe Hirsch, 2017)
Abu/ Father (Yön. Arshad Khan, 2017)
Green Fog (Yön. Guy Maddin, Evan Johnson, Galen Johnson, 2017)
Autumn Sonata (Yön. Ingmar Bergman, 1978)
The Report on Sarah and Saleem (Yön. Muayad Alayan, 2018)
A Journey to the Fumigated Towns (Yön. Fernando E. Solanas, 2018)
The Gulf (Yön. Emre Yeksan, 2017)
Rabia Elif Özcan