Film Geliştirme Atölyesi ve Yapım Aşaması Atölyesi’nin yanı sıra sinemacıların ilgisini çekecek konuları işleyen Köprüde Buluşmalar panelleri, bu yıl yine Akbank Sanat’ta.düzenleniyor.Köprüde Buluşmalar özellikle görüntü ekiplerinin ilgisini çekebilecek bu panelde önemli filmlere imza atmış ve ödüllü iki görüntü yönetmenini buluşturuyor.
GÖRÜNTÜ YÖNETMENLERİ BULUŞMASI:
15 NISAN SALI 10.30-12.00 AKBANK SANAT
Türkiye–Polonya Diplomatik İlişkilerinin 600. Yıldönümü Kutlamaları çerçevesinde, iki ülkeden ödüllü görüntü yönetmenleri buluşuyor. İstanbul Film Festivali Altın Lale Uluslararası Yarışma bölümünde gösterilecek siyah-beyaz _Papusza/Taş Bebek_* filmiyle Manaki Brothers Film Festivali’nde En İyi Görüntü ödülünü alan GÖRÜNTÜ YÖNETMENIWOJCIECH STARON ve Türkiye’den ödüllü görüntü yönetmeni EMRE ERKMEN, deneyimlerini sinemacılar ve sinemaseverlerle paylaşacak. Yönetmenliğini Joanna Kos-Krauze & Krzysztof Krauze’nin yaptığı, dünya prömiyeri 48. Karlovy Vary Uluslararası Film Festivali’nde gerçekleştiren ve Jüri Özel Ödülü’ne layık görülen _Papusza/Taş Bebek_ fILMININ GÖRÜNTÜ YÖNETMENLERINDENWOJCIECH STAROŃ, siyah beyaz çekilen film üzerine, filmin diğer GÖRÜNTÜ YÖNETMENIKrzysztof Ptak ile yürüttükleri çalışmadan da söz edecek.
*_Taş Bebek _aynı gün saat 16.00’da görülebilir.
WOJCIECH STARON,
1973 doğumlu Polonyalı görüntü yönetmeni ve belgesel yönetmeni WOJCIECH STARON, Lodz Film Okulu Görüntü Yönetmenliği bölümünden mezun oldu. Joanna ve Krzysztof Krauze (Saviour’s Scquare, Papusza), Jerzy Sladkowski (Vodka Factory), Jacek Blawut (Before Twilight) gibi yönetmenlerle çalıştı. Görüntü yönetmeni olarak, Polonya’daki Camerimage ve Makedonya’daki Manaki Brothers gibi festivallerde En İyi Görüntü Yönetmeni ödülüne layık görülen Wojciech Staron’un ilk işi 1998 yapımı “Siberian Lesson”, IDFA, Krakow Uluslararası Film Festivali ve Paris Cinema du Reel gibi festivallerden ödülle döndü. Ayrıca, yakın zamanda çalıştığı “Argentinian Lesson” belgeseli, Cinema Eye Honor, DokLeipzig, RIDM gibi birçok ödül kazandı. Paula Markovitch’in yönettiği “El Premio /The Prize” filmi ile 61. Uluslararası Berlin Film Festivali’nde Sinematografiye Sanatsal Katkı Ödülü’nü kazanarak Gümüş Ayı’nın sahibi oldu.
EMRE ERKMEN,
Görüntü Yönetmeni EMRE ERKMEN, Almanya’da Deutsche Film- und Fernsehakademie Berlin (dffb)’de eğitim gördü. Görüntü yönetmenliğini üstlendiği filmler arasında_ Hayatboyu, Unutma Beni İstanbul, Babamın Sesi, Headshots, Gölgeler ve Suretler, Kıskanmak, Köprüdekiler, Yakından Kürtler, 2 Süper Film Birden_ ve _2 Genç Kız_ gibi bazıları önemli ödüller kazanmış filmler bulunuyor. Erkmen, _Hayatboyu_ ile 2013’te 32. İstanbul Film Festivali’nde, _Kıskanmak_ ile 2010’da 17. Adana Altın Koza Film Festivali’nde ve _2 Genç Kız_ ile 2005’te 42. Antalya Film Festivali’nde En İyi Görüntü Yönetmeni ödülünü aldı. Ayşe Erkmen’in _Kahve, _Mark Wallenger’in 51. Venedik Bienali ve 2004 Londra Frieze Sanat Fuarı’nda da gösterilen _Sleepers_ ve Kutluğ Ataman’ın New York Modern Sanatlar Müzesi MOMA ve Kopenhag Çağdaş Sanat Merkezi’nde sergilenen _99 Ad_ isimli güncel sanat eserlerinin görüntü yönetmenliğini de üstlendi. Emre Erkmen, Alman ZDF için hazırlanan TV yapımlarında da yine görüntü yönetmeniliği yapmaktadır. Erkmen’in görüntü yönetmeni olduğu 2013 yapımı _Wie Aus Der Ferne_, 2014’teBerlin Film Festivali’nin Forum Expanded bölümünde, _Hayatboyu_ 2013’te Panaroma bölümünde ve _Aşure_ ise Berlinale Shorts bölümünde yarışma filmi olarak yer aldı.
KÖPRÜDE BULUŞMALAR PANELLERI VE SINEMA DERSLERI ÜCRETSIZDIR.
İNGILIZCE – TÜRKÇE SIMULTANE TERCÜME YAPILACAKTIR.
KÖPRÜDE BULUŞMALAR