Timecode (Yön. Mike Figgins, 2000)
Film, her birinde baştan sona kesintisiz olmak üzere iki haftalık bir süre içinde tam on beş seferde çekilmiştir. Her oyuncunun, kendi kostümünden sorumlu olduğu çekimlerde Figgis, oyunculardan bu iki hafta boyunca aynı kıyafeti birden fazla giymemelerini söylemiştir. Böylece her gün, yalnızca planlanan sahne çekilmiş ve ertesi güne sarkması önlenerek o günün çekimlerine ayrılan vakit harcanmamıştır. Filmin çekimlerinde dört farklı kamera kesintisiz çekim yaparken aynı sahneyi farklı açılardan çeken destek kameralar da kullanılmıştır. Bu stratejiyle tam 93 dakikalık ustaca bir eser ortaya çıkaran Figgis, yalnızca iki haftada ne kadar başarılı bir yapıma imza atılabileceğini, oldukça disiplinli ve titiz bir çalışmayla göstermiştir. Filmin çekimlerinde dört farklı kamera kesintisiz çekim yaparken aynı sahneyi farklı açılardan çeken destek kameralar da kullanılmıştır. Filmin kurgusu da ayrıca çekim teknikleri kadar ilgi çekicidir. Yine bir film setine kurulmuş olan hikâyede film oyuncularından birinin, çekimlere gelmemesi üzerine film setinde yaşanan birtakım üstü kapalı olaylar, gittikçe büyüyen bir şüpheyle ortaya çıkmaya başlar. “Filmin filmi” diyebileceğimiz yapım, bu özelliğiyle de kendi türüne ayna tutan bir sanat eserine dönüşür.