Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) (Yön, Alejandro Gonzalez Inarritu, 2014)
Görüntüler uzadıkça uzuyor, yapımın hazırlık aşamasıysa bir o kadar kısalıyor! Meksikalı yönetmen Alejandro Gonzalez Inarritu, prömiyerini yaptıktan sonra bugün hâlâ konuşulan ve hafızalardan silinmeyen, teknik açıdan neredeyse şaheser niteliğinde 120 dakikalık bir eser ortaya koyuyor: Birdman. Kariyerinin bir döneminde canlandırdığı karakterin kimliği, kendi adının önüne geçen bir oyuncu, adını sinema dünyasında yeniden canlandırmak üzere senaryosunu bizzat yazdığı ve hem yönetmenliğini yaptığı hem de oyuncu olarak yer aldığı bir yapım hazırlar. Ancak tek bir karakterin gölgesinde kalmış bir oyuncu için bu süreç, oyunculuğa yeni başlamaktan farksızdır. Çünkü atacağı her adım, Birdman kimliğinden sıyrılıp Riggan Thomson olarak yeniden doğmasını gerektirecek, bu yüzden de her an bir doğum sancısı içinde geçecektir. Kameraların, görüntüyü neredeyse hiç kesmediği filmin çekimleri yalnızca iki ay sürmüştür. Toplamda on altı sahne bir araya getirilmiş; her sahnenin çekimi öncesinde yapılan disiplinli provalar sayesinde filmin teknik düzenlemeleri yalnızca iki haftada tamamlanabilmiştir. Bu kadar kısa sürede böylesi bir yapımı ortaya çıkarmak elbette hem oyuncular hem de yönetmen için oldukça sabırlı bir çalışma gerektirir, fakat getirdiği hasılat ve dev yankıya bakılırsa Inarritu’nun çabaları, meyvesini fazlasıyla vermiştir.