”İsmim Nazım, 32 yaşındayım. Bu şehirde doğup büyüdüm. Otomobil tamircisiyim. Bu film benim hikâyemdir.” Yeşilçam’ın usta yönetmeni Ömer Lütfi Akad’ın yönettiği Kanun Namına, Türkiye’de “Sinemacılar Dönemi”ni başlatması, kamerayı stüdyolardan İstanbul sokaklarına indirmesi ve o güne kadar “hareketli kamera”nın çokça kullanıldığı tek Türk filmi olması sebebiyle devrimci bir niteliğe sahiptir. Sevgilisi Ayten (Gülistan Güzey) ile evlenen otomobil tamircisi Nazım (Ayhan Işık)’ın mutlu hayatı, Ayten’in üvey kardeşi Nezahat ve Ayten’e göz koyan Halil’in kuracağı planlar sonucunda alt üst olacak ve kendini polislerden kaçarken bulacaktır. İstanbul’un arka planda fon olarak kullanıldığı, silahlı çatışma ve arabayla kovalamaca sahneleriyle dikkat çeken filmin 1972’de Osman F. Seden tarafından aynı oyuncu kadrosuyla “Yirmi Yıl Sonra” adlı devamı çekilmiştir.
Kanun Namına (1952)
Yönetmen: Ömer Lütfi Akad
Oyuncular: Ayhan Işık, Gülistan Güzey, Muzaffer Tema