Carlos Reygadas
İlk uzun metrajı Japon (2002) ve ardından Batalla en el cielo (2005), Stellet Licht (2007) ve Post Tenebras Lux (2012) filmleri ile dikkatleri üzerine çeken Meksikalı minimalist yönetmen Carlos Reygadas, her filmiyle izleyicisini tekrar şaşırtmayı başaran yönetmenlerden. Reygadas’ın kendine has üslubunu yarattığı ve özgünlüğünü koruduğunu söylemek mümkün. Kendine özgü bu üslupla ve insan doğasını anlatırken kullandığı cinsellik dozu yüksek sahnelerle; filmlerinde yaş, beden algısı, sosyal sınıf, suçluluk, kendine acıma, ahlak ve sadakat gibi kavramları sorgulamaya açmaktadır. Cinselliği, genellikle bu ikilikleri, toplumdaki çatışma noktalarını vurgulamak amacıyla kullanır. Tüm bunlarla sınırları sorgular ve onları aşmaya çalışır. Üslubu üzerine çıkan tartışmalara, hem içerik hem de biçimsel açıdan aşırılıkla suçlanmasına rağmen, işlediği konuların evrenselliği yadsınamaz bir gerçektir. Reygadas, her yeni filmiyle tabuları kırmaya -en azından tabuları sorgulamaya-, bunu yaparken bir yandan da insan doğasını sunmaya devam etmektedir.
İlgi Özdikmenli