Artun Bötke
Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965, Yön: Russ Meyer)
B tipi film, küçük bütçeli ve sanatsal öğelere önem vermeyen ticari yapımlardır. Hollywood, tarihi boyunca sürümden kazanma mantığıyla bunlardan sürüyle üretmiştir. Az maliyetle büyük gişeler elde edemese de büyük kâr oranları sağlamayı başarmıştır. Tabii bazıları -sanatsal bağlamda yetersiz olsa da- ün ve takdir kazanmayı bilmiştir. Günümüzde kült bir yönetmen sayılan Russ Meyer’in başyapıtı Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965) ise B filmler ile istismar sineması arasındaki geçirgenlikten faydalanan en popüler olanlardan bir tanesidir. Esas olarak üç striptizcinin iş çıkışı, karşılarına çıkanları keyfekeder istismar ettikleri, hatta öldürdükleri bir günü anlatır. Film, arthouse olarak tabir edilen istismar sineması ile B-Film türü arasında ince bir paralellik gösterir. 60’ların popcorn ürünü filmlerin başyapıtı sayılan eser, konusuna biraz olsun ciddi yaklaşmasıyla ve kendi içinde bir estetiğe sahip olmasıyla diğer türdeşlerinden ayrılır. Dışarıdan bakıldığında manasız görünen sahneler, kendi içinde garip bir bütünlüğe sahiptir. Çölün ortasında bir evde geçen bazı sahneler, A tipi bir drama veya westerne yakışacak şekilde başarılı. Seyirciyi para, aile bağları, kadın ve cinselliğin toplumdaki yeri hakkında düşündürmeyi bile başarır. Genelde aptal gözüyle bakılan ve küçümsenen büyük göğüslü üç kadının filmdeki filmdeki en zeki varlıklar olması da bunun göstergesi. Seyirci ve filmdeki erkekler yer yer küçümseyerek, yer yer de hayranlıkla her hareketlerinde zıplayan göğüslerine bakadursun; üç kadın kahramanımız zeki hamleleriyle parsayı toplamayı iyi biliyor.