!f İstanbul!f izlenimler

!f’ten Bir Bakış- Gerçeği Yüreğiyle Görebilir İnsan: The Disappearance of My Mother (2019)

The Disappearance of My Mother, (Beniamino Barrese, 2019) – Belgesel

Benedetta Barzini, 1960’lı yılların ünlü moda ikonu, Warhol, Dali, Penn ve Avadon gibi isimlerle çalışmış bir süpermodel, aynı zamanda Marksist feminist ve bir öğretmen. Artık 75 yaşında ve tek isteği hayatını geride bırakarak sisler içinde kaybolmak. Yaşamın kendisine yüklediği tüm rollerden, her şeyden ve herkesten yani bildiği dünyadan olabildiğince uzakta, küçük bir adada sonsuza dek yok olmak istiyor.

Bu yıl !F film festivalinde izleyebileceğimiz The Disappearance of My Mother (2019), hayatı spot ışıkları, isyan ve çelişkiler içinde geçen Benedetta Barzini’nin hikayesini oldukça kişisel ve etkileyici bir bakış açısından perdeye taşıyor. Yıllarca annesinin imgesini kaydederek onu tek kare tanımlamanın yollarını arayan Beniamino Barrese, bu filmin onun mirasını bir araya getirmenin ve korumanın tek yolu olduğunu ifade ediyor.

the disappearance of my mother

Yedi yaşından itibaren kameranın arkasına gizlenerek çekim yapan Beniamino, annesinin fotoğraf çektirmek ve kameraya alınmak konusunda tepki gösterme nedenini hep merak eder. Benedetta’nın moda dergilerine kapak olan ünlü bir süper model olduğunu öğrenmesinin ardından uzunca bir süre sakladığı bu sırrın peşine düşerek, kamerasını kayıtta tutar. Bir arşiv niteliğindeki film, yönetmenin annesinin hayatındaki zıt parçaları bir araya getirerek onlardan tutarlı bir hikâye oluşturma çabasının bir ürünü; aynı zamanda onu kaybetme kaygısı ile de başa çıkabilmesinin tek yolu olur. Beniamino bu filmle annesine oldukça dokunaklı bir veda hazırlar ve bizleri onun gizli dünyasına dâhil eder.

Benedetta Barzini yıllar içindeki fiziksel ve ruhsal değişimini çarpıcı bir şekilde sunan The Disappearance of My Mother,  kendi imgesine ve varoluşa duyduğu tüm tepkiye rağmen onu bir film malzemesi hâline getirir. Anne ve oğul arasındaki bağları yıpratan, evde iki düşmana dönüşen ve oldukça zor geçen çekim süreci sonrasında yönetmen seyirciye bir itirafta da bulunur: “Hâlâ onun özünü bir çerçevenin içinde tutmayı başaramadım. Belki de annemin dediği gibi ‘gözler gerçeği göremez, yüreğiyle aramalı insan…’ Sanırım ben de bunun mümkün olmadığını öğrendim.” Film komik, agresif ve şaşırtıcı hikâyesi ile festivalde seyircisini bekliyor.

Mehmet Neşet Turgut
1982 İzmir doğumlu. İlk elektiriği televizyondan aldıktan sonra 6 yaşından itibaren sinemaya gitmeye başladı. Büyük bir aşkla film izleyerek büyüdü. Dokuz Eylül Üniversitesini bitirdi; öğretmen olarak atandı. Fotoğrafçılık ve sinema üzerine akademik düzeyde eğitim aldı. Profesyonel olarak fotoğrafçılıkla uğraştı. 2016 yılından beri sinema ile ilgili yazılar yazmakta ve film okumaları yapmaktadır.

Yorum yaz