Yönetmenliğini Faysal Soysal’ın üstlendiği, Serdar Orçin, Sezin Akbaşoğulları, Kübra Kip ve Mert Yavuzcan’ın oynadığı Ceviz Ağacı (Silenced Tree), tarihinde ilk defa online olarak düzenlenen Cannes Film Festivali’nde gösterildi.
Ceviz Ağacı (Silenced Tree), tarihinde ilk defa online olarak düzenlenen Cannes Film Festivali’nde izlendi. Covid -19 pandemisi nedeniyle bu yıl yarışmanın yapılmayacağı festivalde, 60 ülkeden katılan filmler ”Cannes Online” ismiyle açılan markette sinema severlerle buluşuyor.
Cannes Film Festivali’nde, Türkiye’den ikisi belgesel, ikisi kurmaca olmak üzere 4 film gösterimde. Belgesel kategorisinde Pelin Esmer‘in Kraliçe Lear ve Kıvılcım Akay‘ın Amina filmleri yer alırken, kurmaca kategorisinde ise Faysal Soysal’ın Ceviz Ağacı ve Ali Aydın‘ın Kronoloji filmleri yer alıyor.
Cannes Film Festivali‘nin online gerçekleştirilmesinin alternatif imkanlar sunduğunu belirten yönetmen Faysal Soysal, Ceviz Ağacı‘nın Cannes‘da gösterilmesiyle ilgili konuştu.
İlgi Göstermek ve Doğru Planlama’dan Söz Etti
Soysal “Ceviz Ağacı, ilk olarak uluslararası boyuttaki en büyük film marketlerinden olan Berlin European Film Market‘te gösterildikten sonra şimdi de Cannes Film Market‘te gösterildi. Orada gösterim yapmak tabi ki büyük avantaj. Diğer yandan o kadar film var ki dünyanın dört bir yanından katılan, ilgi göstermediğiniz ve doğru planlama yapmadığınız vakit gösterimlerden kimsenin haberi olmuyor.”
Şiir Gibi Özgür ve Dolaylı Bir Anlatım Dilini Tercih Ediyor
Edebi derinliği ile film eleştirmenlerinin olumlu yorumlarıyla bahsettiği Ceviz Ağacı, Üç Yol filminden sonra Soysal‘ın ikinci uzun metrajlı filmi. Sinemayı şiir gibi okuduğunu ifade eden Soysal, filmlerini aklın kuru sebep-sonuç ilişkisi üzerine kurgulamadığını, düz bir anlatım yerine şiir gibi özgür ve dolaylı bir anlatım dilini tercih ettiğini belirtiyor.
Kadın Cinayetlerine Dikkat Çekiyor
“Üç Yol filminde Bünyamin, vicdan acısını dindirmek ve varoluşa anlam katmak için Bosna’daki kayıplar ve toplu mezarların peşinde giderken sonrasında da memleketi Batman’daki kadın intiharları ve Hasankeyf’in sular altında kalması gibi sosyal meselelerin etrafında sürdürüyor yazgısını. Hakeza Ceviz Ağacı filminde de günümüzde sayıları gittikçe artan kadın cinayetleri, kadına şiddet ve darbe döneminde susan/susmak zorunda kalan insanların vicdan hikayelerinin merkezine, esas meselesi kendi varoluşu ve hayata tutunması olan fiziken aciz ve zayıf bir edebiyat öğretmeninin toplum adına bütün cinayetleri üstlenmesini konu alıyor…”