Anlatı nın geçmişi insanlık tarihiyle neredeyse eş gider. Erken dönemlerde sözle devam ettirilen ve geleneğe dönüştürülen anlatılar güçlenerek, genişleyerek ve yazıda kelimelere bürünerek edebiyatta büyük bir alanı kapsamaktadır. Sinema tarihinin ise başlangıç dönemi, hareketli ve akan görüntülerle bir anlatı oluşturulabileceğinin keşfine rastlar. Bu anlamda, bir filmin yaratım sürecinde, onun hikâyesini kurarken edebiyat kaçınılmaz bir durak hâline gelir. Gözlemin ve görselleştirmenin önemi sinemada olduğu gibi edebiyat için de büyük. Böylesi bir noktadan yola çıkarak, Türk Edebiyatından sinemaya uyarlanan sekiz filme bir göz atalım.
Dört Köşeli Üçgen (2016), Mehmet Güreli
Bizim Büyük Çaresizliğimiz (2011), Seyfi Teoman
Gölgesizler (2009), Ümit Ünal
Usta Beni Öldürsene (1997), Barış Pirhasan
Anayurt Oteli (1987), Ömer Kavur
Hakkâri’de Bir Mevsim (1983), Erden Kıral
Yılanların Öcü (1962), Metin Erksan
Susuz Yaz (1963), Metin Erksan