Fransız Yeni Dalga’sının ikonik yönetmeni Jean-Luc Godard’ın erken dönem çalışmalarından olan Week End, burjuvazi açgözlülüğünün yönettiği toplumun kontrolden çıkması üzerine bir satir, bir kara komedi. ’68 öğrenci hareketlerinden bir yıl önce çekilen film, dönemin rahatsız, çalkantılı atmosferini yansıtıyor. Filmde bir Fransız burjuva çift olan Roland ve Corinne, Corinne’in babasından kalacak mirasa konmak amacıyla bir yolculuğa çıkıyorlar. Kaotik bir geziye dönüşen yolculuk boyunca karakterler araba kazaları, sınıf çatışmaları, hippiler ve hatta yamyamlık içeren hikayeler arasında, ilginç olduğu kadar anlamsız ve korkutucu bir dünyada oradan oraya savruluyor. Görüntülerin arasına yerleştirdiği yazılar aracılığıyla ve de karakterlerin ağızlarından, toplumsal konularda ve kendi filmi üzerine fikirlerini sıkça paylaşan Godard, filminde tarihi ve kurgusal karakterlere de yer vererek sürrealizmi en doğal haliyle ekrana yansıtmış oluyor.