La Coquille et le Clergyman (yön: Germaine Dulac, 1928)
Sessiz sinemanın nevi şahsına münhasır yönetmenlerinden olan Germaine Dulac’ın 1928 yılında çektiği La Coquille et le Clergyman, sürrealizmden sonuna kadar beslenmesi ve kimilerince bu alanda öncü sayılmasıyla dikkat çekmektedir. Zihin bulandırıcı kurgusu ve her bir saniyesinde vuku bulan gerilimiyle avantgarde akımının içinde dahi çok özgün bir yere sahip olan film, özellikle müziklerinin anlatıma olan katkısıyla vuruculuğunu taçlandırmayı başarıyor. Cinselliği ve ölümü sembolik olarak ele alan Germaine Dulac’ın filmini özel kılan detaylarının başında ise şüphesiz dinamizmi geliyor. İmgesel anlatımı böylesine benimsemiş ve türevlerine göre süresi bir nebze de olsa uzun olan film; zamanı efektif kullanımı ve buna ek olarak gelişen rahatsız ediciliğiyle oldukça çarpıcı bir hâl almaktadır. Belki Germaine Dulac; Luis Bunuel kalibresinde asla anılmayacak ama La Coquille et le Clergyman ve La souriante Madame Beudet (1923) gibi filmleriyle, her daim adından söz ettirmeye devam edecektir. (Polat Öziş)