Geçtiğimiz yıl kadına yönelik sarsıcı ve üzücü olaylarla dünyanın kalbine dokunan İran, beklentilerin oldukça dışında bir yapımla akıllarda yer edinecek bir eleştiri sunuyor. Ali Abbasi yönetmenliğindeki Holy Spider (2022), İran sokaklarının gece yüzü ile “kadın yüzü”nü bir araya getirerek saklı tutulan pek çok tabuyu, kadın gazeteci Rahimi’nin gözüyle gün yüzüne çıkarıyor.
Bir seri katili konu edinen filmde Saeed, İran-Irak Savaşı gazisidir. Ancak savaşta şehit olmamayı kendine yediremez, “Allah’ın sevgili kulu olmadığını” düşünür. Bu fikirle kendince bir kahramanlık öyküsü yazmaya karar veren Saeed, geceleri ailesinden gizli olarak “kötü kadınları” motosikletine alır. Onları evine veya tebdili bir mekâna götürerek hunharca öldürür, sonra da uzak arazilere atar. Böylelikle şehirde “Örümcek Katili” namıyla sözde adaleti sağlayan bir korku unsuruna dönüşür. Ancak peşinde çok daha kuvvetli bir adalet gücü vardır: susturulmuş kadınların sesini haykıran gazeteci Rahimi. Örümcek Katili’ni yakalamak için gerektiğinde canını ortaya koyan Rahimi’nin tanıklık ettikleri, İran halkının dokusunu, inançlarını, korkularını, tabularını ve örtbas etmeye çalışılan pek çok insanlık suçunu en çarpıcı ve şeffaf hâliyle ifşa eder. Peki tüm bunlara rağmen adaleti sağlamak mümkün müdür? Bir katil örneği, ibret olmak yerine teşvik edebilir mi?
İran’ın bambaşka bir yüzüyle tanışmak isteyenler için Holy Spider, yılın en sansasyonel filmleri arasında.