“Bu film polisiye türünde bir film değildir. Yazar, sesler ve resimlerle bir gencin zaafıyla kendisine uygun olmadığı hâlde içine girdiği yankesicilikte yaşadığı kabusu anlatmaya çalışıyor. Yalnız bu macera, eğer olmasaydı asla birbirlerini tanıyamayacak iki kalbi garip yollardan birleştirecektir.” Robert Bresson, filmine dair yapılabilecek en genel tanımı hikâyenin başında bir ara yazı ile izleyiciye aktarıyor. Michel (Martin LaSalle) çalışabileceği bir iş ararken, diğer yandan da cazibesine kapılıp içine girdiği yankesicilik dünyasında becerilerini zamanla geliştirir. Yankesiciliği ihtiyaçlarını karşıladığı değil de yaşadığı hayatı anlamlandıran bir tür eylem olarak görmeye başlar. Hasta annesi (Dolly Scal) ve annesinin komşusu Jeanne (Marika Green), Michel’in hayatında büyük değişikliklere sebep olan iki kadın olarak çıkıyor karşımıza. Michel’in yalnız, henüz olgunlaşmamış, durgun kişiliğinin uğrayacağı dönüşümde Jeanne’ın pasif, ancak bir o kadar da önemli varlığı çok etkili olacaktır. Ortaya koyulan yapının, genelden özele tek kompozisyonda saptama yapması anlamına gelen parametrik anlatı modelini Alain Resnais ile birlikte en iyi kullanan yönetmenlerden Bresson’un Pickpocket’ı bu alanda bir klasiktir.
[tooplay file=”http://filmhafizasi.org/videos/Pickpocket.mp4″ type=”mp4″]