Melik Saraçoğlu’nın yaşadıklarından yola çıkılarak yazılan otobiyografik hikaye Gözümün Nuru, yaratıcı ve yenilikçi bir sinefil filmi. Hakkı Kurtuluş ve Melik Saraçoğlu’nun bu yeni filmi, sinema aşkıyla yanıp tutuşan bir yönetmen adayının gözlerini kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalışı gibi çok ağır ve dramatik bir konuyu güçlü mizah duygusuyla yumuşatarak Yeşilçam’dan Lumiere Kardeşler’e kadar sinema tarihinden besleniyor ve Türk sinemasının özgünlüğü açısından umut vadediyor. İçinde hiçbir profesyonel oyuncunun yer almadığı, yönetmenlerin kendini oynadığı ve ailelerini oynattığı Gözümün Nuru, görüntü yönetmeni Meryem Yavuz’un yenilikçi sinematografi anlayışı ve Ali Aga’nın yetkin kurgusuyla öne çıkıyor. Sinema yazarı Cüneyt Cebenoyan’ın da filmdeki kabus sahnesinde “sinema eleştirmeni” olarak kendini oynadığını da hatırlatalım.