Bir diş hekimi olan Veronica otoyolda araba kullanırken birden dikkati dağılır ve bir şeye çarpar. Sarsıntının şokuyla bir an duraksayan Veronica sonrasında negatif bir uyanışla aracını sürmeye devam eder. Neye çarptığının bilinmezliği yüzünden iç huzuru altüst olan ve zihnini bununla meşgul eden Veronica’nın nesneler ve insanlarla olan duygu bağları bu vurkaç olayı ile birlikte yok olur. Artforum ve NewYork Times tarafından “son on yılın en büyük filmlerinden biri” olarak kendinden söz ettiren La Mujer sin Cabeza / The Headless Woman, açık bir şekilde belirtilmemiş ve gündeme getirilmemiş olsa da burjuvazinin ayrıcalıklı korunma durumunu irdelerken Arjantin’in siyasi tarihsel belleğini de sorgulayan bir psiko-dramadır. Sınıfsal sorunlar filmin hikayesine temel olurken suçluluk duygusu, inkar ve anksiyete gibi duygu ve algı kavramları akışa yön veriyor. Yardımcı yapımcılığını Pedro Almodovar’ın üstlendiği filmin, belirsizlik ile kaygı durumlarında karakterlerin psikolojisini keşfetmek için sıklıkla kullanılan yakın plan çekimleri ve düşük temposu seyri zorlaştırıyor fakat örtbas edilmek istenen gizemli olay örgüsü merakın sürmesini sağlıyor.
Film hakkında bir inceleme.