İstanbul Modern Sinema, “Liman” sergisine paralel olarak puslu cinayetlerin, büyük aşkların, başlangıç ve vedaların yaşandığı liman üzerine panoramik film seçkisini 18 – 28 Mayıs tarihleri arasında sunuyor.
Liman, denizden gelen için sığınak, karadan bakan için ise umut. Liman, sinema tarihi boyunca farklı dönem ve türden filmlerde yer alır; bazen öykünün bazen resmin başrolü olur, çoğu zaman ise karakterin hayatında açılan veya kapanan bir kapı görevini görür. Japonya’dan Şili’ye uzanan, toplam 11 filmin gösterileceği programda Aki Kaurismäki’nin Umut Limanı (Le Havre), Wim Wenders’in Amerikalı Arkadaş (Der Amerikanische Freund), Alejandro Jodorowsky’nin Gerçeğin Dansı (La Danza de la Realidad) gibi filmler yer alıyor.
28 Ocak‘tan bu yana devam eden sergi İstanbul Limanı olarak bilinen Salıpazarı liman sahasında, modern bir müze binasına dönüştürülmüş bir antrepoda faaliyetlerini sürdüren liman konusunu farklı boyutlarıyla işliyor. Coğrafi bir konum olmanın ötesinde, toplumsal ve ekonomik bir etkileşim alanı olarak liman bölgelerini görsel sanatlardaki yansımalarıyla araştıran sergi, “liman” kavramının sembolik ve metaforik açılımlarına da yer veriyor. İstanbul kentinin deniz ve limanlarla ilişkisini vurgulayan “Liman”, 19. yüzyıldan günümüze Türkiye sanatında deniz kenarında ve liman çevrelerinde gelişen kültürel ve toplumsal hayatı mercek altına alıyor.