Touch of Evil (1958)
Touch of Evil da türünün ikonografik özelliklerini daha ilk açılış sahnesinde göstermekten geri kalmaz. Film, bir arabanın patlaması sonucu ölen bir çift ve bu olayın polis müfettişi Miguel Vargas’ın (Charlton Heston) ilgisini çekmesiyle açılır. Vargas, şüpheliler hakkında sahte kanıtlar oluşturan ahlaksız polis memuru Hank Quinlan’ı (Orson Welles) suçüstü yakalar ve filmin geri kalanında türlü mücadeleler ile Quinlan’ın bir sahtekâr olduğunu kanıtlamaya çalışır. Başrollerinde Charlton Heston, Orson Welles ve Janet Leigh’in yer aldığı, Orson Welles’in sinemanın teknik sınırlarını zorlayarak çektiği ve sinemadaki ustalığını sergilediği Touch of Evil (1958), dört dakikalık tek plan açılış sekansıyla, sinema tarihinin en unutulmaz sahnelerinden biriyle başlar. Welles , film noir türünün olağanüstü bir örneği olan bu filminde, daha ilk dakikadan itibaren seyirciyi etkilemeyi başarır. Kötücül tarafın gölge figürü üzerinden anlatıldığı film noir ögesine Touch of Evil’ın ilk saniyelerinde rastlarız. Tıpkı adı gibi, kötülüğün dokunuşu gri duvarda dev bir gölge olarak belirir. Karanlıkta yürüyen gölgelere, saatli bombanın sesi ve filmin dünyasına ait olmayan Latin ezgileri eşlik eder.