Çınar Ünal
The Return (Andrey Zvyagintsev, 2003)
The Return; ismi telaffuz edilmeye başlandığından beri Tarkovsky’nin sinemasıyla sık sık “kesiştirilen” Zvyagintsev’in, bu yakınlığın kurulmasına neden olan ilk ve belki de en özel filmi. The Return, bizleri Tarkovsky filmleri gibi sorularla dolu bir duraktan alıp tüm cevapların bulunduğu durakta değil, aksine soruların anlamının evrensel perspektifte “genişlediği” bir noktada bırakıyor. Anne ve iki oğluyla öedipal bir başlangıç yapan film, eve on iki yıl sonra dönen babanın oğullarıyla kısa bir yolculuğa çıkmasıyla üçünün köşelerini oluşturduğu “varoluşsal bir üçgene” dönüşür. İçinde “baba-oğul, teslimiyet, red, iktidar, din” kavramlarının bilye gibi çarpıştığı bu üçgenin fonu ise, müthiş bir görüntü yönetimiyle griye çalan bir mavidir. Aradan geçen on üç yılda filmle ilgili eleştirilerde hâlâ cevaplardan çok sorular vardır: Kutuda ne vardı?
süper bir dosya olmuş, filmler çok iyi seçilmiş.
5 filmi izlemişim bu dosyadan. Hepsi çok güzeldi. Özellikle Joachim Trier in bütün filmleri çok güzel. Belki bir eksiklik olarak Lars von Trier yok dosyada.
Rus sineması .iskandinav sineması değildir.neden ? Çünkü binaleyn rusya iskandinavyada değildir