Kutluğ Ataman’ın ilk uzun metrajlı filmi Karanlık Sular, festivaldeki ilk gösterim tarihi itibariyle ilginç bir tesadüfe sebep oldu. Zira aynı gün, hukuksuzca yıkılıp yerle yeksan edilen ve festival izleyicisinin hâlâ gözbebeği durumundaki Emek Sineması için yapılan protesto gösterisi vardı. Bunun Ataman’ın filmiyle olan alakası şu: Bugün halka mı, sermayeye mi ait olduğu iyice muğlâklaşmış İstanbul’un kimin olduğunu gerçeküstücü, kafa karıştırıcı ve gerilimli bir biçimde tartışmaya açan bir film Karanlık Sular. Dolayısıyla, Emek Sineması’nın simgesi haline geldiği, sakinlerinin şehirlerine sahip çıkma mücadelesiyle filmin içeriği arasında birçok paralellik kurulabilir. Hele filmin kötü adamları olarak emlâk simsarları konumlandırılmışken…