Manbiki Kazoku (2018)
Cannes Film Festivali’nden Altın Palmiye ödülüyle dönen Hirokazu Koreeda imzalı Manbiki Kazoku (2018), Filmekimi’nin bu yılki en merak edilen filmlerinden biriydi.
Benim de Filmekimi 2018 kapsamında izlediğim ilk film olan Japonya yapımı film, çoğunlukla süpermarketleri soyarak geçinen bir aileye odaklanıyor. Osamu ve oğlu Shota’nın bir markette yaptığı hırsızlık sahnesiyle açılan film, baba ve oğlun bir apartmanın balkonunda Yuri isimli küçük bir kız bulup onu evlerine götürmeleriyle devam ediyor. Küçük ilk bakışta Osamu’nun karısı Nobuyo ve ailenin çoğu üyesi ilkin Yuri’yi istemese de küçük kız bir şekilde bu hırsız ailenin ilgi odağı hâline geliyor.
Film yer yer akıcılık konusunda tökezlese de Japon kültürüne dair anlattığı ilgi çekici şeyler sayesinde ve de doğal yapısıyla kendini izletmeyi başarıyor. Filmin yönetmeni Hirokazu Koreeda, filmin uzun sayılabilecek süresine rağmen oldukça doğal ve samimi bir iş koymuş ortaya.
Todos Lo Saben (2018)
Filmekimi’nin en merak ettiğim filmlerinden biri de Asghar Farhadi’nin yönettiği, aynı zamanda da Cannes Film Festivali’nin bu yılki açılış filmi olan Todos Lo Saben (2018) idi.
Jodaeiye Nader az Simin (2011) ve Forushande (2017) isimli filmleriyle iki kez Akademi Ödülü de kazanan yönetmen çoğu filminde olduğu gibi bu filminde de vicdan ve ahlak gibi kavramları sorguluyor. Bu açıdan bakıldığında Todos Lo Saben; İspanya’da, İspanyol oyuncularla, İspanyolca çekilmiş olan bir film olmasına rağmen, tam bir Asghar Farhadi filmi. Çekimleriyle, derdiyle, derdini ifade ediş biçimiyle, sorguladığı ve izleyiciye sorgulattığı kavramlarla bunu ustaca hissettiriyor yönetmen. Farhadi sinemasını seven ve takip eden çoğu kişinin Todos Lo Saben’i yönetmeninin kim olduğunu bilmeden izlediği takdirde, filmin sonunda yönetmeni doğru tahmin edeceğinden eminim.
Penélope Cruz ve Javier Bardem’in başrollerinde çok iyi performanslar sergilediği filmi, Filmekimi kapsamında izleyebilirsiniz.