Artun Bötke’nin Seçimleri
- The Salesman (Forushande, Yön: Asghar Farhadi, 2016)
Neden izlenmeli? About Elly (2009), The Past (2013) ve bilhassa A Seperation (2011) ile aklımızı başımızdan alan Asghar Farhadi’nin hayat içinde önemsenmese de fark yaratan detaylara yaptığı yeni güzellemeyi izlemek için.
- Toni Erdmann (Yön: Maren Ade, 2016)
Neden izlenmeli? Cannes’da gösterildiğinden beri çığ gibi artan bir ilgiye mazhar olduğu için. Sorunlu bir baba-kız hikâyesinin nasıl bu kadar farklı olabildiğini göreceğiz.
- Arrival (Yön: Denis Villeneuve, 2016)
Neden izlenmeli? Incendies (2010), Prisoners (2013), Enemy (2013) ve Sicario (2015) gibi her biri farklı türlere mensup olsa da oldukça kalburüstü eserler veren Kanadalı Denis Villeneuve’ün bilim-kurgu türüne nasıl yaklaşacağını görmek için.
- My Life as a Courgette (Ma Vie de Courgette, Yön: Claude Barras, 2016)
Neden izlenmeli? Yetim ve öksüz bir çocuk olan Courgette’in yetimhanede geçirdiği olgunlaşma sürecine dâhil olmak için. Stop-motion olan filmin tekniği ve hikâyesi öve öve bitirilemiyor.
- The Handmaiden (Ah–ga-ssi, Yön: Chan-wook Park, 2016)
Neden izlenmeli? Chan-wook Park’ın tüm eserlerini izlemek elzem olduğu için. En son Stoker (2013) ile ufak bir hayal kırıklığı yaratsa da Park’ın arızalı beyninden peliküle yansıyanları seyretmek her zaman için heyecan vericidir.