Kadın, adam ve gece. Evli çift, labirentlerle dolu ilişkilerinde farklı farklı sıkıntılarla boğuşmaktadırlar. Bir partide geçirdikleri bir gece, öncesinde gitmiş oldukları bar ve daha da öncesinde adımladıkları hastane koridorları, ilişkilerinin ne denli kör düğüm olduğunu gösterircesine susar. Usta yönetmen Michelangelo Antonioni, iki insanın tarihsel-toplumsal bağlamdaki tıkanıklığını, mutluluk arayışını ve ilişkilerinin sorgusunu upuzun bir gece ile, düşten düşe, imgeden imgeye sıçrayarak dile getirir. Işıkların, gölgelerin, dolayısıyla da görüntülerin haricinde kimsenin ‘o büyük sıkıntıyı’ anlatamadığı bir film olan La Notte, sürekli yeni yeni sorular yönelten üslubuyla yönetmenin en kayda değer çalışmalarından. Berlin Film Festivali’nde Altın Ayı’ya değer görülen film, Antonioni’nin “Mağlup ediliş / The Vanquished” adını verdiği üçlemesinin ikinci halkası.