1917 Ekim Devrimi Kuleşov, Vertov, Eiseinstein ve tabii ki Pudovkin tarafından sinema adına bir açılım gibi kullanıldı. Devrimi konu alan filmlerle sinemayı mercek altına alan bu yönetmenler özelde Sovyet sinemasının temellerini atarken, genel anlamda sinemayı kuramsal açıdan incelemeye tabi tutuyorlardı. Pudovkin’in Mother’ı, Maksim Gorki’nin aynı isimli eserinin uyarlamasıydı. Filmde, kitapta yaşandığı gibi, Pavel Vlasov’un (Nikolai Batalov) annesi (Vera Baranovskaya), kocasının ölümünden sonra oğlunun ideolojisini benimseyerek onunla birlikte devrim saflarında mücadele etmeye başlar. Anne Vlasova hapishanelerde, işçi kamplarında oğlunu takip eder. Filmin can alıcı sahnelerini oluşturan mahkûmların salıverilmesi için yapılan yürüyüşte en önde yer alır ve devrim bayrağına sevgiyle gülümseyerek bakar. Eiseinstein’in Battleship Potemkin ‘i (1925) ne ise Mother da Pudovkin için aynı anlamı taşır. Ardından gelecek The End of The St. Petersburg (1928) ve Storm Over Asia (1929) ile devrim sineması üçlemesini tamamlayacak olan yönetmen, Mother ile birlikte kendinden sonra gelen birçok yönetmeni etkileyecektir.
[tooplay file=”http://filmhafizasi.org/videos/” type=”mp4″]