Usta yönetmen Reis Çelik’in son filmi olma özelliğini taşıyan Lal Gece’nin başrollerinde 25 yıllık aradan sonra ilk defa başrolde yer alan İlyas Salman ile birlikte yüzlerce kişi arasından seçilen bir lise öğrencisi olan Dilan Aksüt yer almaktadır. Zamanın, mekanın ve mezhebin belirtilmediği bir köyde 60 yaşındaki bir adamla 14 yaşındaki bir çocuğun töre gereği evlendirildikten sonra gerdek gecesindeki hesaplaşmalarını anlatan film, töre filmlerinin bugüne kadar klasik ele alınış biçimini yapı bozumuna uğratarak töreyi hem erkeğin hem kızın bakış açısıyla ele almasıyla 31. İstanbul Film Festivali’nde tartışma konusu olarak izleyiciyi ikiye bölmüştür. Açılıştaki düğün sahnesinden sonra tamamen yatak odasının içerisinde geçen film, son derece güçlü yazılmış diyalog odaklı yapısıyla, kısıtlı mekanda Gökhan Tiryaki’nin oluşturduğu yaratıcı kadrajlarıyla, İlyas Salman ve Dilan Aksüt’ün başarılı oyunculuklarıyla Türk sinemasında çok az rastlanan bir “oda sineması” örneğine dönüşmektedir. Reis Çelik’in sözleriyle “erkeğin ayıbıyla yüzleşmesi”ni anlatan film, Berlin Film Festivali’nden “Kristal Ayı – En İyi Film”, “En İyi Erkek Oyuncu – İlyas Salman” ve “En iyi Kadın Oyuncu – Dilan Aksüt” ödülleriyle ayrılmıştır.