Dilan Salkaya’nın Seçimleri
- The Handmaiden (Ah–ga-ssi, Yön: Park Chan-wook, 2016)
Neden İzlenmeli? Park Chan-wook imzalı The Handmaiden, yönetmenin alışkın olduğumuz intikam temasının yanına aşk ve ihaneti ekleyerek, seyirciyi, Japon işgali altındaki 1930’ların henüz ikiye ayrılmamış Kore’sine götürüyor. Konusu çok özgün olmasa da bugüne dek en büyük ticari başarıyı yakalayan Kore filmi olması ve sırf Park Chan-wook’un zihninden kopup peliküle aktarılmış olması nedeniyle bile dikkat çekiyor.
- Wiener-Dog (Yön: Todd Solondz, 2016)
Neden İzlenmeli? Frances Ha (2012) ve Mistress America (2015) ile tavrına ve duruşuna âşık olduğumuz Greta Gerwig, dört farklı hikâyeyi birbirine bağlayan bir köpek etrafında dönen, kurgusu ve tarzıyla da dikkat çeken bir yapımla karşımızda. Haydi sinemaya!
- American Honey (Yön: Andrea Arnold, 2016)
Neden İzlenmeli? Fransız Première dergisinin “Z Kuşağı için Easy Rider” dediği, muhteşem soundtracki ile uzun bir yol hikâyesi olduğu için. İçinde yaşadığı yoksun koşullardan sıyrılıp yepyeni bir hayata doğru yola çıkan Star, son dönemde Amerikan gençliğini en iyi yansıtan karakterlerden biri olarak anılıyor.
- I, Daniel Blake (Yön: Ken Loach, 2016)
Neden İzlenmeli? İşçi sınıfının yönetmeni Ken Loach’a ikinci kez Altın Palmiye kazandıran I, Daniel Blake, yumruğunu havaya savuran Loach’un beyazperdeye belki de son armağanı. Yine bir direnen karakter, yine çürümüş bir sistem ve yine mücadele. Loach’un geçtiğimiz haftalarda tüm filmlerini ücretsiz olarak internette paylaştığı duyurulsa da, filmi ilk kez beyazperdede görmenin gururu bambaşka.
- My Life as a Courgette (Ma Vie de Courgette, Yön: Claude Barras, 2016)
Neden İzlenmeli? Kışın karanlık günlerine ramak kalmışken renklenmeye ihtiyacımız olduğu, Cannes’dan en sevilen animasyon olarak ayrıldığı, bir çocuğun gözünden çocuk olmanın zorlu ve sevgiye muhtaç hikâyesini anlattığı, Tomboy (2011) filmiyle aklımızda yer edinen yönetmen Céline Sciamma’a Annecy canlandırma festivalinde En İyi Film ödülünü kazandırıp merak konusu olduğu için.
Bonus: Toni Erdmann (Yön: Maren Ade, 2016)
Neden İzlenmeli? Çünkü gülmek istiyoruz! Geride bıraktığımız Cannes Film Festivali’nden Cannes tarihindeki en yüksek puanla ayrılan Toni Erdmann, aile komedisi severler için iyi bir tercih. Maren Ade imzalı bu komedide bir baba ile kızı arasında yıllar sonra tekrar kurulmaya çalışılan acemi bir ilişki anlatılıyor.