1. Levitahan (Yön: Andrey Zvyaginstev, 2014)
Neden İzlenmeli? Sinema yönetmenliği yaptığı 15 yıl boyunca az ve öz film çekip, sıkı ödüllere/özgülere mazhar olan Andrey Zvyagintsev’in son işi ‘dramatik bir görsel şaheser’ şayialarıyla festivalleri dolaşıyor.
2. Mommy (Yön: Xavier Dolan, 2014)
Neden İzlenmeli? Suede şarkıları gibi genç, cazibeli, özgün; adeta bir ‘filmstar’ Xavier Dolan’ın yeni hiti ülke galası yapacak. Bu yeterli kanımca…
3. Force Majeure (Tourist, Yön: Ruben Östlund, 2014)
Neden İzlenmeli? 1974 doğumlu, genç sayılmaz Ruben Östlund ancak önünde olgunlaşarak sinemasını büyütebileceği ışıltılı yıllar var. Bu film, gidişatında sağlam bir çıkış olabilir.
4. Il Capitale Umano (Human Capital, Yön: Paolo Virzi, 2013)
Neden İzlenmeli? Sinemada sınıflar arasındaki kapital ilişkileriyle ilgili fazlasıyla yergi, ahkâm, had bildirimi duymuş olabiliriz ancak bu film, olayları ele alış ve inceleyiş tarzıyla umut vaat ediyor.
5. Audieu Au Langage (Goodbye to Languange, Yön: Jean Luc Godard, 2014)
Neden İzlenmeli? Jean-Luc Godard ne çekse izlenir.
6. Timbuktu (Yön: Abderrahmane Sissakko, 2014)
Neden İzlenmeli? Abderrahmane Sissakko’nun aşırı dincilerin aykırı yasaklarla baskıladığı Mali’de, Timbuktu şehrine yakın bir çölde; gerçek bir hikâyeden esinlenerek kurduğu filmi, toplumsal ve bireysel derin sorgulara açık.
7. Boyhood (Yön: Richard Linklater, 2014)
Neden İzlenmeli? Yıllardır beklenen ve üzerinde çalışılan büyük bir projeyi sonunda beyazperdede görebilmek, sinemanın sihirli yönüne tanıklık edebilmek için…
8. Fehér Isten (White God, Yön: Kornél Mundruczó, 2014)
Neden İzlenmeli? Köpek(ler)merkezli agresif bir dram olarak ödül sezonunda epey ilgi çekmesine ek, değerli yönetmen Miclos Jancso’ya ithaf edilmesi ile onun sinemasının ipuçlarını görme düşüncesi filmin cezbini arttırıyor.
9. Simindis kundzuli (Corn Island, Yön: George Ovashvilı, 2014)
Neden İzlenmeli? İlyas Salman’ın ne kadar iyi bir oyuncu olduğunu yalnızca son dönem Türk Sinemasındaki örneklerden değil, uluslararası yapımlardan da görebilmek için…
10. En duva satt på en gren och funderade på tillvaron (A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence, Yön: Roy Andersson, 2014)
Neden İzlenmeli? Esasında filmlerine çok ısınamamış olsam da Roy Andersson görünüşe göre bu filmi de dâhil olmak üzere her filmiyle izleyiciyi kendine ait evine davet etmektedir. Salonun köşesine çekilse veya suratı asılsa da bir kısım izleyicinin, ortamdaki temaşa ziyareti makbul, katılanların çoğu açısından da mutlu kılar.
Salihcan Sezer
bence 10u arasında bir güzel film yok..
Leviathan
Andrey Zvyagintsev
olacak. Film izmi de yanlış yönetmen ismi de 🙂